خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی:

ضرورت تسهیل گردشگری سلامت در میان کشورهای اسلامی

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۸۸۵

رئیس مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی بر ضرورت تسهیل گردشگری سلامت در میان کشورهای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز افشار، در دومین کنگره توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهایی اسلامی که صبح امروز کار خود را آغاز کرد، با بیان اینکه توجه جدی به سلامت روح و جسم ریشه در دین ما دارد و در آیات بسیاری به این مهم اشاره شده‌است، گفت: اگر پیشگیری در جهان جایگاهی ویژه دارد ما کشورهای اسلامی نیز نباید از آن بی‌بهره بمانیم.

وی با اشاره به پیشینه کشورهای اسلامی در طب اسلامی و جایگاه درخشان ایران در حوزه طب و داروسازی با وجود دانشمندان همچون رازی و ابن سینا ادامه داد امروز فرصت احیاء این عظمت از دست رفته از طریق همکاری و همفکری کشورهای اسلامی فراهم شده است.

رئیس مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی با تاکید بر اهمیت گردشگری در حوزه سلامت در جهان و در کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد:  امروز ارزش افزوده گردشگری سلامت در جهان 5 برابر سایر حوزه‌های گردشگری است.

وی عنوان کرد: راه اندازی مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی به عنوان بازوی فنی اتاق فکر و برای پیگیری این امر مهم فرصتی برای همکاری برای آبادی کشور های اسلامی است.

افشار خاطر نشان کرد: در این مدت دست‌اندرکاران حوزه سلامت در بخش‌های دولتی و غیر دولتی با ما همکاری خوبی داشتند.

وی بیان کرد: آسیب شناسی ها نشان می‌دهد برای بهره برداری حداکثر از ظرفیت های حوزه سلامت در کشورهای اسلامی باید به تحقق مواردی همچون تسهیل گردشگری در حوزه سلامت و تمدید ویزا تا سلامت کامل بیمار، انعقاد همکاری مابین بیمه های ملی و خصوصی کشورهای اسلامی توجه کرد.

افشار همچنین توجه جدی به ایجاد صندوق سرمایه گذاری مشترک برای راه اندازی بیمارستان های چند ملیتی شرکت های داروسازی و تأمین نیروی انسانی لازم در این حوزه از محل کشورهای اسلامی و...  را از دیگر راهکارهای تحقق و تقویت  گردشگری سلامت در میان کشورهای اسلامی خواند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز