خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

اعزام ۲۰۰ اکیپ به خوزستان برای شست‌وشوی مقره‌های برق

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۷۵۰

وزیر نیرو گفت: یکی از طرح های ضربتی وزارت نیرو برای مقابله با قطعی برق خوزستان تغییر مقره‌های برق از جنس سرامیکی به سیلیکونی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید چیت چیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز بیش از ۲۰۰ اکیپ از سراسر کشور به خوزستان اعزام شده و تمام مقره‌های برق را شست و شو می‌دهند.

وی افزود: یکی از طرح‌های ضربتی وزارت نیرو برای مقابله با قطعی برق خوزستان تغییر مقره‌های برق از جنس سرامیکی به سیلیکونی است، یکی از ویژگی‌های این مقره آب گریز و خاک گریز بوده و با اندک باد ملایم، خاک نشسته بر آن ریزش می‌کند.

وزیر نیرو ادامه داد: تمام پست‌های جدید برق که در خوزستان ساخته می‌شود از نوع پست‌های GIS است و گرد و غبار بر آن اثری نمی‌گذارد.

چیت‌چیان با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۲۶ پست برقی شدیدترین گرد و غبار را دارند، تصریح کرد: این مقره‌ها توسط اسپری و مواد سیلیکونی پوشش داده می‌شود و تمام پست‌های جدیدی که در این استان ساخته می‌شود از نوع پست‌های GIS است.

وزیر نیرو با اشاره به قابلیت‌های پست‌های GIS گفت: تمام تجهیزات هدایت‌کننده برق در داخل لوله قرار می‌گیرند و گاز SfX دارند و گرد و غبار بر آنان اثری ندارد.

چیت‌چیان خاطرنشان کرد: ‌در حال حاضر تمام پست‌های برق در خوزستان مجهز به سیستم‌های شستشوی ثابت‌اند و دیگر نیازی به ماشین‌های شستشوی مقره ندارند، تا امروز نیز نزدیک به ۴۰ دستگاه مقره‌شو از سوی وزارت نیرو خریداری شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز