خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنعت چای در گفت‌وگو با ایلنا:

مدیریت دولتی صندوق توسعه صنعت چای عامل ناهنجاری است

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۲۴۲

یکی از فعالین حوزه چای کشور گفت: براساس اظهارات رئیس سازمان چای کارخانه‌هایی که از قبل هزینه های کمرشکن نوسازی را انجام داده‌اند، نمی‌توانند تسهیلات دریافت دارند.

یکی از فعالین حوزه چای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در رابطه با  وضعیت پرداخت تسهیلات نوسازی و به سازی صنعت چای در کشور بیان داشت: 10 میلیارد تومان از مهرماه سال جاری به طور تکلیفی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در اختیار سازمان چای قرار گرفت. براساس برنامه دولت در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی سازمان موظف گردید در فصل تعطیلی تولید که پاییز و زمستان است به کارخانه‌های چایسازی متقاضی پرداخت نماید که متاسفانه تا به امروز این امر محقق نشده است.

او افزود: ریاست سازمان چای عدم پرداخت تسهیلات را عدم تامین تضمین کافی و بررسی دقیق تقاضای مدیران کارخانه‌های چایسازی اعلام داشتند این سوال باقی می‌ماند چطور در طول بهره‌برداری مقدار بیش از یکصد میلیارد تومان برگ سبز چای با یک قرارداد از طرف سازمان چای در اختیار این مدیران قرارد داده می‌شود ولی برای ده میلیارد تومان تسهیلات نوسازی که پیش کار کارشناسی آن انجام شده است و رقم آن از دولت تقاضا شده و دولت هم آن را تامین نموده است پرداخت آن پس از پنج ماه معوق مانده است؟ آیا مصداق بخشی از مصاحبه ریاست سازمان چای مبنی بر (وقتی پول را به یک فرد بدهیم هزینه می‌شود اما وقتی پول را به سرمایه صندوق اضافه کنیم به نفع سهامداران بهره به تعلق می‌گیرد) نگاه ایشان به سود سپرده بانکی نیست؟

این فعال حوزه چای کشور در ادامه تاکید کرد: آیا ریاست سازمان چای با توجه به اذعان سود بیشتر ازمحل سپرده‌گذاری و مطالب یاد شده بالا انگیزه‌ای برای انجام سیاست نوسازی کارخانه‌ها باقی می‌گذارد؟ اصولاً فرصتی باقی مانده که این نوسازی برای بهره‌برداری پیش رو انجام شود؟ بر اساس اظهارات رئیس سازمان کارخانه‌هایی که از قبل هزینه های کمرشکن نوسازی را انجام داده‌اند نمی‌توانند تسهیلات دریافت دارند و در خصوص کارخانه‌های متقاضی نوسازی هستند بنا به اظهار ایشان باید نسبت به انجام کار و خرید و راه‌اندازی ماشین‌آلات اقدام نمایند بعد تسهیلات دریافت نمایند. این تناقض قابل فهم نیست که در نهایت باید کار انجام شود یا نه!! اگر می‌فرمودند که به هرکسی دلم خواست تسهیلات می دهم قابل فهم‌تر بود!

او افزود: جناب ریاست سازمان فرمودند که رقم ده میلیارد تومان به در خواست ایشان بوده که دولت محترم تخصص اعتبار کرده آیا این رقم بدون کارشناسی و دیمی بوده که پس از پنج ماه هنوز مشخص نشده که کدام کارخانه و چه مبلغی باید دریافت کند؟ آنقدر که از فرمایشات ایشان معلوم می‌گردد ترجیح سپرده‌گذاری از نظرایشان است و ضعف مدیریت در برنامه‌ریزی و عدم تضمین کارخانه‌ها بهانه‌ای بیش نیست.

این تولیدکننده چای تاکید کرد: آیا جناب آقای نوبخت معاون محترم ریاست جمهوری و ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که خوب بانی تخصیص این اعتبار بودند اطلاع دارند که این مبلغ به جای سرمایه‌گذاری در راستای تعریف خود که نوسازی کارخانه‌ها بوده در بانک سپرده‌گذاری شده است؟ اشکال مدیریت دولتی صندوق توسعه کشت و صنعت چای مبنای این ناهنجاری است که این مشکل از طریق وزارت جهاد کشاورزی باید حل شده تا تولیدکنندگان از این دوگانگی‌ها خارج شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز