خبرگزاری کار ایران

نشست خبری رییس سازمان ورزش شهرداری تهران برگزار شد

نشست خبری رییس سازمان ورزش شهرداری تهران با موضوع گسترش ورزش همگانی و اختتامیه هفتمین دوره المپیاد و پارالمپیاد محلات شهر تهران برگزار شد.

به‌ گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، محمد رضایی، رییس این  سازمان  با بیان اینکه سازمان ورزش با رویکرد شهردار تهران طی یک دهه توفیقات خوبی در راستای توسعه ورزش همگانی حاصل شده است، گفت: اقدامالت سازمان ورزش شهرداری در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در مورد ورزش همگانی است.

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت‌: یکی از بهترین فعالیت  های ورزشی مدیریت شهری پایتخت برگزاری رقابت‌های محلی است؛

به گفته وی مسابقات محله ای در بخش ورزش بانوان در 48 رشته و در بخش ورزش آقایان در 50 رشته پیگیری می‌شود.

رضایی در مورد اختتامیه المپیاد و پارالمپیاد محلات، تصریح کرد: جوانان و نوجوانان زیادی در برنامه‌های ورزشی ما شرکت می‌کنند و در روز چهارشنبه مراسم اختتامیه المپیاد و پارالمپیادی که یک سال به طول انجامیده است را با حضور شهردار تهران و هم‌چنین وزیر ورزش و جوانان خواهیم داشت. ما در این المپیاد و پاراالمپیاد جشنواره‌های مختلفی را برگزار کرده‌ایم که این جشنواره‌ها برای تمامی رده‌های سنی موثر و مثمرثمر بوده است. در این مراسم کاپ و مدال ورزشکاران توسط شهردار تهران اهدا خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توسعه زیرساختهای ورزشی پرداخت و گفت: تا پایان سال 95 به 400 مجموعه ورزشی خواهیم رسید و خدمات‌رسانی ورزشی را با تعرفه‌های ارزان و با مناسب‌ترین قیمت در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد. هم‌چنین همایش سرمایه‌گذاری در سال آینده را در برنامه‌های خود داریم تا بتوانیم مجموعه‌ها را طوری طراحی کنیم که بتوان به نحو احسن از آن‌ها بهره‌برداری کرد.

معاون امور اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مقرر بود این نشست در جهت اطلاع‌رسانی در مورد مراسم اختتامیه المپیاد و پاراالمپیاد باشد، گفت: پیش از هرچیز قصد دارم گزارشی را در مورد ساخت خدماتی که شهرداری تهران در 10 سال گذشته داشته است را مرور کنم. هدف از توسعه این مکان‌ها ارتقای سطح افزایش شهروندان بود که هم‌سو با آمادگی، نشاط، بهبود امید و سلامت شهروندان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بوده است. سازمان ورزش شهرداری رویکردهای مهمی هم‌چون تفریح‌های ورزشی، فعالیت‌های ورزشی، توسعه و ترویج زندگی فعال فرهنگی  ـ  ورزشی، ورزش معلولان و توسعه و خدمات فضاهای ورزشی را داشته‌ است. مشارکت شهروندان تهرانی در این مکان‌های ورزشی با توجه به آماری که وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده است از سال 84 که حدود هفت درصد بوده در این سال به 36 درصد افزایش یافته است و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است تا سال 97 به 50 درصد خواهد رسید. 80 درصد این مجموعه ورزشی تهران وابسته به خود شهرداری و 20 درصد مابقی آن متعلق به بخش‌های خصوصی و یا دولتی است.

او ادامه‌ داد: از مجموعه‌هایی که ساخته شده است ساخت 83 مجموعه ورزشی آبی و 185 مجموعه ورزشی غیرآبی، 56 مجموعه ورزشی ویژه‌ بانوان، 18 مجموعه ورزشی با موضوع شهربانو و شهر دخت، 20 زورخانه در تهران و 530 مجموعه چمن مصنوعی که از ابتدای سال 84 آغاز شده است و تاکنون ادامه‌ دارد. 18 پینت بال ، سه هزار و 132 ست بدنسازی و تجهیزات پارکی، فوتبال دستی در عمده بوستان‌های تهران، میزهای تنیس حدود 170 میز، 52 دیواره اسکواش پارکی، تورهای والیبال و زمین‌های والیبال. هم‌چنین زمین بسکتبال، 230 زمین ورزشی آسفالته و یا خاکی، پیست اسکیت در تعدادی از زمین‌های ورزشی، ساخت سه هزار و 200 متر جاده تندرستی به عنوان "ورزش همگانی"، یک‌هزار و 441 کیلومتر مسیر پیاده روی پارکی، ساخت پنج پیست دوچرخه‌سواری، یک‌هزار و 500 مجموعه ورزش کودکان، نصب ست ورزشی در مدارس دختران، بوستان مختص بانوان از اقداماتی بوده است که در این سال‌ها توسط شهرداری انجام شده است. هم‌چنین ساخت مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم در منطقه بیست که منحصر به فرد مختص به جانبازان و معلولان است ساخته شده است و حدود سه مجموعه دیگر با همین رویکرد در برنامه وجود دارد.

در ادامه این نشست رییس سازمان ورزش شهرداری تهران و معاون امور اجتماعی شهرداری تهران به سوالات پاسخ‌ دادند.

نشست خبری رییس سازمان ورزش شهرداری تهران روز دوم اسفندماه در محل آکادمی ورزش شهرداری تهران برگزار شد.

 

 
 

 

کد خبر : ۴۶۲۰۱۹