خبرگزاری کار ایران

مولاوردی در مراسم رونمایی از بانک ملی اطلاعات زنان:

برنامه‌ریزی‌ها برای زنان نباید پشت درهای بسته و بدون استفاده از نظرات آنان باشد

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۹۱۸

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: بانک ملی اطلاعاتی زنان به عنوان ابزار اطلاعاتی و ارتباطاتی نوین، فرصتهای جدیدی را برای برنامه ریزی های منطبق بر واقعیت و نیازها فراهم می کند و از سوی دیگر بهره مندی عادلانه زنان از فرصتها و منابع را تسهیل کرده و به شناسایی زنان توانمند، نخبه و مستعد برای پذیرفتن مسئولیتها و مدیریتها کمک چشمگیری می کند.

شهیندخت مولاوردی در مراسم رونمایی از بانک ملی اطلاعات زنان که روز دوشنبه برگزار شد، درباره ضرورت راه اندازی این سامانه گفت: رویکرد تعاملی معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری به تبع رویکرد کلی دولت تدبیر و امید باعث شد که از ابتدای دولت یازدهم، قالبها و اشکال متعددی را برای تحقق این رویکرد تجربه کنیم و بانک ملی اطلاعات زنان آخرین نمونه از ابزارهای تحقق این رویکرد تعاملی است.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری ایجاد چنین بانکی از اطلاعات زنان را از ماموریت‌های معاونت برشمرد و اظهار داشت: ما از ابتدا به دنبال این بودیم که برنامه ریزی ها برای زنان پشت درهای بسته و بدون استفاده از نظرات خود آنان نباشد. حالا این سامانه این امکان را ایجاد می کند که با اعلام عمومی برنامه ها، از نظرات همه زنان در طول فرآیند تدوین یک برنامه بهره مند شویم و دیگر شاهد آن نباشیم که نسخه ای واحد برای وضعیتهای متفاوت پیچیده شود.

مولاوردی تصریح کرد: مبنای کار جمع آوری اطلاعات در این بانک در مرحله اول خوداظهاری و اعتماد به کاربر است و البته در مراحل بعد فرآیند صحت سنجی نیز انجام خواهد شد. در این سامانه شبکه ای اجتماعی و گسترده در حوزه های مختلف از زنان تشکیل می شود که این امکان را فراهم می کند تا هم زنان بتوانند با یکدیگر تبادل نظر و ارتباط داشته باشند و هم مجموعه معاونت و دولت بتواند از نظرات آنها در برنامه ریزی های خود بهره مند شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای دارید تا مثلا دستگاهها را ملزم کنید که در مواقع به کارگیری نیروی انسانی جدید، کاربران این سامانه را در اولویت قرار دهند؟ گفت: ایجاد این الزام منطقی نیست ولی تلاش داریم با ارتقای کیفی اطلاعات جمع آوری شده در این سامانه خود به خود میزان اعتماد دستگاهها به آن را افزایش دهیم تا راغب شوند در مواقع نیاز استفاده از اطلاعات و بهره گیری از کاربران آن را در اولویت قرار دهند.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری اضافه کرد: ما از ابتدا به دنبال ایجاد چنین بستری برای جمع آوری اطلاعات از توانمندی ها و استعدادهای زنان بودیم تا تبدیل به منبع و کانالی برای انتصابات و استفاده از ظرفیتها و توانمندی های زنان در عرصه هیا مختلف شود.

مولاوردی با اشاره به اینکه بیش از سه سال برای ایجاد چنین سامانه ای وقت صرف شده است، از همه کسانی که در این معاونت و بخش فناوری اطلاعات نهاد ریاست جمهوری برای راه اندازی این سامانه تلاش کرده اند، تشکر و قدردانی کرد.

رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برای استفاده از خردجمعی در برنامه ریزی های کلان نیاز به ایجاد چنین بستر و فضایی داشتیم، گفت: مسئولیت اجتماعی ما حکم می کند که با توجه به رویکرد کلی دولت و معاونت امور زنان از چنین ابزارهای مدرنی برای تحقق اهداف دولت بهره بگیریم.

عطاالله ملکی تبار اضافه کرد: این سامانه تجربه ای جدید است که احتمالا نیاز به اصلاح و تغییر هم خواهد داشت، اما در حال حاضر با توجه به ظرفیتهای موجود خدشه ناپذیر بودن اطلاعات و امنیت آن تضمین شده است.

وی درباره امکان استفاده بخشهای مختلف دولتی و خصوصی از اطلاعات این سامانه اظهار داشت: این امکان در سامانه لحاظ شده و سیاستگذاری درباره دسترسی و تعریف سطح دسترسی بخشهای مختلف اعم از دولتی و خصوصی در اختیار معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز