خبرگزاری کار ایران

به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

جلسه تخصصی کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گیلان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۵۶۱

سومین جلسه تخصصی کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گیلان با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان و جمعی از مدیران کل سازمان های ذیربط در سالن اجلاس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، سومین جلسه تخصصی کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گیلان با حضور شاهرخ یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، محمد احمدی پور معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی گیلان، با موضوع " ایدز" در سالن اجلاس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این جلسه با اشاره به وسعت دربرگیری حوزه سلامت در جامعه، گفت: برای حل همه مشکلات حوزه سلامت نیازمند هماهنگی، تعامل و همکاری سازمان های مختلف هستیم و برای ورود به مقوله پیشگیری باید این شهامت و شجاعت در مدیران سازمان ها باشد که بخواهند کارکنان خود را مورد حمایت و غربالگری بیماری ها قرار دهند.

وی یکی از مشکلات غربالگری بیماری ها را عدم پوشش بیمه تکمیلی برشمرد و ادامه داد: با غربالگری می‌توان رشد بیماری ها علی الخصوص بیماری های غیر واگیر را کندتر کرد.

توجه به افزایش سواد سلامت مردم نیز از طریق رسانه ها علی الخصوص صدا و سیما با توجه به مخاطبان گسترده و فراگیر که دارد می تواند بسیار موثر باشد.

یوسف زاده تمرکز گرایی در مدیریت حادثه را بسیار با اهمیت بر شمرد و خاطر نشان کرد: هدایت مناسب مصدومین به مراکز درمانی و توجه به مدیریت صحنه حادثه و نحوه انتقال بیمار به مراکز درمانی از اولین قدم های استقرار پروسه مدیریت صحنه می باشد و برای این مهم ایجاد زیرساخت مناسب و همکاری های بین بخشی بسیار حایز اهمیت است.

محمد احمدی پور معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان نیز با اشاره به مقوله امنیت گفت: بحث امنیت عمومی و سلامت دو مقوله مهم امنیت هستند به طوری که اگر در کوچکترین قسمت از سلامت توجه نشود می توان نتایج آن را در همه سازمان های ذیربط دید.

 احمدی پور با ابراز خرسندی از وجود برنامه استراتژیک در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار داشت: در حال حاضر وجود برنامه در دانشگاه علوم پزشکی بسیار حایز اهمیت است عموما ً کشورهای جهان سوم توجه بیش از وضعیت موجود داشته و از آینده غفلت می ورزند اما امروز آینده پژوهی به وضوح در دانشگاه علوم پزشکی قابل رویت است.

وی با اشاره به راهکارهای پیشگیری از شیوع ایدز در جامعه ادامه داد: توجه به اطلاع رسانی در زمینه ایدز و استفاده از ظرفیت روحانیت، دهیاری ها و پتانسیل نهادهای مردمی می‌تواند در کنترل بیماری ایدز، بسیار با اهمیت باشد. در این زمینه شناسایی افراد آلوده و در گیر می تواند در جلوگیری از انتشار این بیماری بسیار موثر باشد.

احمدی پور تصریح کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی باید کارهای محوری انجام شود و منابع به سمت رفع و کاهش آسیب های واقعی سوق داده شود. وی ادامه داد: توجه به بخش خصوصی با نظارت و کارشناسی صحیح برای تقویت بخش دولتی و ارتقای سلامت مردم همواره باید مورد توجه دستگاه های اجرایی استان باشد.

وی تاکید کرد: نظارت ها ی صحیح در حوزه درمان که جان و زندگی مردم به آن وابسته است باید جدی گرفته شود و برخوردها باید محکم و بدون گذشت انجام گیرد زیرا این مهم حقوق اجتماعی مردم است. از سوی دیگر، در حوزه سلامت و درمان جایی برای چشم پوشی از خطاها وجود ندارد چراکه خدمات در این حوزه با جان مردم سرو کار دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان ضمن بیان مطالبی در خصوص تعیین گروه هدف در بیماری ها و برنامه ریزی جهت انجام آموزش های لازم برای بیمار و مردم، گفت: اگر دستگاه های اجرایی وارد حوزه سلامت نشوند مسلما ً مقوله سلامت روی زمین خواهد ماند. فرمانداران و مسئولان استانی باید در حوزه فعالیتی خود، مقوله سلامت را فعال کنند و آن را تقویت کند.

با توجه به این که علت 76 درصد از مرگ و میر ها در جامعه وابسته به بیماری های غیر واگیر است، مقرر شد؛ در جلسه آتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص مدیریت بیماری های غیرواگیر، تغییر سبک زندگی مردم و باغ گیاهان دارویی گزارشی ارایه دهد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز