خبرگزاری کار ایران

نمایشِ ردِ پای واقعگرایان ایرانی در 60 سال اخیر

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۶۷۹

نمایشگاه گروهی نقاشی واقعگرایی از دیروز تا امروز با ارائه آثار 15 نقاش؛ عصر جمعه 15 بهمن ماه 95 در گالری شکوه افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، بهنوش فروتن (مدیر گالرى شکوه) که نمایشگاه‌گردانى این نمایش گروهى را به عهده دارد؛ درباره این رویداد گفت: در این نمایشگاه آثار رئالیستی 15 هنرمند از سه نسل مختلف روی دیوار می‌رود، این نمایشگاه که از منظر تم موضوعی آزاد است، ردی فرمگرا از رئالیست‌های ایرانی از گذشته تاکنون را به نمایش می‌گذارد که دچار تحولات بسیار شده‌اند و حتی می‌تواند جنبه پژوهشی داشته باشد.

وی افزود: در این نمایشگاه در کنار آثاری که در سال 95 و به تازگی خلق شده‌اند شاهد آثاری خواهیم بود که قدمت آنها به بیش از 60 سال قبل بازمی‌گردد.

فروتن با یادآوری اینکه هر روز شاهد آن هستیم که به آثار رئال توجه کمتری می‌شود و تمرکز اکثر هنرمندان و علاقمندان روی کارهای مدرن، کوبیسم و انتزاعی است، خاطرنشان کرد: از گذشته تا امروز هنرمندان بسیار خوبی در زمینه آثار رئالیستی و هایپر رئالیستی داشته‌ایم که با کمک رنگ و قلمو آثار بی‌نظیری خلق کرده‌اند. امروزه بسیاری از نقاشان به بهانه انجام کارهای انتزاعی و آبستره به طراحی توجهی ندارند و بدون دانستن طراحی خود را نقاش می‌دانند، در صورتی که از ملزومات هنر نقاشی، تبحر در طراحی است. باید توجه بیشتری به طراحی و آثار رئال داشت و هنرمندانی که در این زمینه فعالند را تشویق بیشتری کرد تا با ارائه آثار ارزشمند به جایگاهی که استحقاق آن را دارند؛ برسند.

در این نمایشگاه آثار محمد افشاری، هومن بیات، مهرداد جمشیدی، واحد خاکدان، علی رخساز، حجت شکیبا، سیامک عزمی، فخرالدین فخرالدینی، عباس کاتوزیان، رها محسنی کرمانشاهی، عدنان مصلایی، رحیم نوه سی، احد وطنی، حسین هادی پوربروجنی و عادل یونسی که با تکنیک رنگ روغن و اکریلیک روی بوم در ابعاد مختلف خلق شده‌اند؛ روی دیوار می‌رود.

نمایشگاه گروهی نقاشی «واقع گرایی از دیروز تا امروز» تا بیستم بهمن ماه در گالری شکوه دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه (به جز پنجشنبه‌ها) از ساعت 16 تا 20 از این آثار در خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه سلیمی شمالی کوچه امیرنوری، شماره 19  گالری شکوه دیدن نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز