خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خبرداد:

بهره برداری از 78 پروژه برق رسانی در مازندران/بیش از 30 هزار خانوار برق دار می شوند

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۹۳۲

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از بهره برداری 78 پروژه برق رسانی با اعتبار 46 میلیارد و 944 میلیون ریال در دهه فجر امسال خبر داد .

به گزارش ایلنا از ساری ، قاسم شهابی گفت : با بهره برداری از این پروژه ها 30 هزار و 799 خانوار از مزایای آن برخوردار می شوند .

وی خاطرنشان کرد :برای بهره برداری از این پروژه ها حدود51 کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف احداث و 53 دستگاه ترانسفورماتور نصب و 74 روستا از نعمت آن بهره مند می شوند.  

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران افزود : این پروژه ها شامل تامین برق مسکن مهر ، احداث و توسعه و اصلاح و بهینه سازی شبکه های فرسوده روستایی و شهری  ، تقویت شبکه و برق رسانی به روستاهای بدون برق می باشد .

شهابی یادآور شد : از 78 پروژه ای که در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد 17 پروژه در بابل ،ساری  بابلسر و نکا هر کدام 7 پروژه ، سوادکوه 17 پروژه ، آمل 9 پروژه ، جویبار 4 پروژه ، سیمرغ 6 پروژه ، میاندرود  و گلوگاه هر کدام 2 پروژه مورد بهره برداری قرار می گیرد .

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران اظهار داشت : در نه ماهه نخست سال جاری 37 هزار و 456 مشترک به تعداد مشترکان حوزه توزیع برق مازندران افزوده شده که تعداد مشترکان به یک میلیون و 280 هزار مشترک رسیده است و همچنین در این مدت 666 کیلومتر شبکه  احداث و هزار و  251 پست توزیع  با ظرفیت 121 مگاولت آمپر در نقاط مختلف استان نصب شده است .

وی پرداخت بموقع و غیرحضوری صورتحسابهای برق مصرفی را مورد تاکید قرار داد و گفت: بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها ، درامد حاصل از فروش انرژی برق به عنوان یکی از حامل های مهم انرژی از منابع تامین پرداخت یارانه ها محسوب می گردد و شرکتهای توزیع برق به نمایندگی وزارت نیرو در وهله اول موظف به وصول بهای برق  و انتقال وجوه حاصل از ان به خزانه می باشند .

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران افزود : علاوه بر این شرکتهای توزیع  از همین محل می بایست هزینه های اصلاح و بهینه سازی شبکه ها ، پرداخت دیون پیمانکاران ، حقوق و دستمزد پرسنل ، بیمه و مالیات و ... را تامین نمایند . بنابراین هدف این شرکت از پیگیری وصول مطالبات بدوا" فراهم کردن نقدینگی دولت برای پرداخت  یارانه ها  و سپس تامین هزینه های مرتبط با خدمت رسانی به مشترکین  برق می باشد و اگر شرایط لازم برای این اهداف مخصوصا" تامین  یارانه فراهم نگردد قطعا" دولت در قبال تعهدات خود دچار چالش شدید می شود . در حال حاضر هم به اذعان مقامات عالی کشور بزرگترین دغدغه دولت در موعد مقرر یارانه ها است .

شهابی ماههای پایانی سال از پر دغدغه ترین ماهها در ضرورت وصول مطالبات دانست و تصریح کرد : در ماههای منتهی به پایان سال این شرکت با پرداخت های مضاعف حقوق و عیدی ، فشار پیمانکاران و طلبکاران فروشنده لوازم و تجهیزات برقی به همان نسبت با فشار بیشتر مقامات بالادستی برای تامین نقدینگی یارانه ها نیز مواجه است . از این رو سازمانها و نهادها ، موسسات و مقامات و مسئولین استان و مردم عزیز ، شریف و فهیم  خطه سرسبز مازندران با فرهنگ اصیل و غنی خویش لازم است با همدلی و همراهی در پرداخت معوقه ها اقدام تا دولت محترم در قبال تعهدات خود با چالش جدی مواجه نگردد و با سربلندی بیشتر در خدمت رسانی به مردم همت گماریم .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز