خبرگزاری کار ایران

با حضور سردار دهقان؛

مرکز اسناد وزارت دفاع افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۴۲۷

در آستانه دهه فجر با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مرکز اسناد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در محل این وزارتخانه به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، سردار دهقان در آیین افتتاح این مرکز طی سخنانی با اشاره به اهمیت نگهداری، پردازش و تدوین میراث گران قیمت گذشته به منظور بهره برداری محققین اظهار داشت: با اتکا به این راهبرد بحمدالله موفق شدیم مجموعه ارزشمندی از اسناد تاریخی در حوزه دفاعی را با قدمت بالای ۱۸۰ سال در این مرکز نگهداری نماییم.

وزیر دفاع افزود: پس از شناسایی و جمع آوری بیش از سه میلیون سند فیزیکی ودیجیتالی، تنظیم و پردازش آن در حال حاضر بیش از یک میلیون وپانصد هزار سندفیزیکی و همین تعداد اسناد دیجیتالی در این مرکز نگهداری می شود که به تدریج به آمار آن اضافه و در نرم افزار بارگزاری خواهد شد.

سردار دهقان در ادامه  اظهار داشت: اسناد مذکور مربوط به وزارت جنگ پهلوی اول و دوم، انقلاب، دفاع مقدس، صنعت دفاعی و وزارت دفاع پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که در نوع خود منحصر بفرد و بی نظیر می باشد که می تواند مورد استفاده پژوهشگران، مدیران و کارشناسان مربوط قرار گیرد.

وی افزود: آسیب شناسی، آسیب زدایی و مرمت اسناد مهم و با ارزش تاریخی، مکانیزه نمودن اسناد جمع آوری شده، ایجاد بانک اطلاعاتی، تدوین، چاپ و انتشار اسناد برگزاری نمایشگاه از اسناد مهم از دیگر برنامه هایی است که در این ارتباط در دست اقدام می باشد.

وزیر دفاع با تشکر و قدردانی از دست اندرکاران جمع آوری، شناسایی و پردازش اسناد مذکور، این مرکز را گنجینه ی ارزشمندی از تاریخ دفاعی کشور در ۲ مقطع زمانی قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: در مجموعه مرکز اسناد وزارت دفاع، دو رویکرد را در سیستم اداره و فرماندهی بخش دفاع در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با اتکاء به اسناد خدشه ناپذیر می توان مشاهده کرد که عبارتند از: اوج وابستگی و ذلت رژیم ستم شاهی در وابستگی به اجانب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی وفساد گسترده ی حاکم بر آنان و رویکردی دیگر؛ اوج تلاش برای استقلال و قطع وابستگی و سلامت عمل فرماندهان و مسئولان بخش دفاعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

دهقان در پایان خاطر نشان کرد: با این تفاوت در نگاه، راهبرد و عمل از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باید با اتکاء به این اسناد آن را برای نسل های امروز و فردای کشور تبیین کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز