خبرگزاری کار ایران

بیانیه سفارت ایران در اوکراین؛

تکذیب هرگونه ارتباط ایران با کشف و ضبط محموله قطعات نظامی در فرودگاه کی‌یف

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۰۹۰

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین طی بیانیه‌ای خبر منتشر شده توسط برخی رسانه‌های آمریکایی و اوکراینی مبنی بر کشف محموله قطعات نظامی به مقصد ایران را تکذیب کرده و نوشت: هیچ مدرکی دال بر انتساب این محموله به ایران یافت نشده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف پایتخت اوکراین طی بیانیه ای که به طور اختصاصی به ایلنا داده شده است خبر روز گذشته خبرگزاری های اوکراینی و آمریکایی مبنی بر کشف محموله ای از قطعات هواپیما و موشک به مقصد ایران در یک هواپیمای اوکراینی را تکذیب کرد.

متن این بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین و تکذیب هرگونه ارتباط با کشف و ضبط محموله نظامی در فرودگاه ژولیانی کی یف به شرح زیر است:

بسمه تعالی

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی یف اخبار و گزارش‌های منتشره از سوی برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در خصوص کشف و ضبط محموله نظامی در فرودگاه ژولیانی کی یف و ارتباط آن با جمهوری اسلامی ایران را بی اساس و به شدت تکذیب کرده و انتشار چنین اخبار نادرست را باعث خدشه دار شدن فضای حاکم بر همکاریها و مناسبات رو به گسترش بین دو کشور ارزیابی می‌کند.

همانگونه که در متن خبر منتشر شده آمده است هیچ‌گونه سند و یا مدرکی که نشان دهنده تعلق ، انتساب و یا ارسال محموله مورد اشاره به جمهوری اسلامی ایران باشد وجود نداشته و اینکه برچه اساس و شواهدی این محموله به جمهوری اسلامی ایران ارتباط داده شد مشکوک و سوال برانگیز است.

جمهوری اسلامی ایران و اوکراین طی سال‌های اخیر ضمن احترام متقابل به منافع ملی یکدیگر شاهد گسترش مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین در زمینه های مختلف بوده و مطمئناً هر گونه مبادلات تجاری ، اقتصادی و ... را از مجاری و کانال‌های رسمی پیگیری و انجام خواهند داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز