خبرگزاری کار ایران

برگزاری مراسم بزرگداشت آتش‌نشانان حادثه ساختمان پلاسکو در سلماس

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۸۵۰

مراسم بزرگداشت آتش‌نشان شهید در حادثه ساختمان پلاسکو در شهرستان سلماس با حضور مسئولان و مردم برگزار شد.

به گزارش ایلنا از سلماس، حاجی علیلو فرماندار سلماس در مراسم بزرگداشت شهادت آتش‌نشانان در حادثه اخیر تهران ضمن تسلیت و تعزیت به خانواده داغ‌دیدگان و مردم شریف ایران گفت: آتش‌نشان مظهر گذشت و ایثار است؛ او همه را به فرار دعوت می کند اما خود جسورانه و بی مهابا به دل آتش می زند و آتش بر دل ما می گذارد. چه دریا دلی است آتش‌نشان شهید که برای نجات جان انسان ها خودش را قربانی می کند، می سوزد، زیر آوار می ماند تا جوانمردی زیر آوار نماند.

آتش نشان جانفشانی می‌کند تا وقتی می‌گوییم و می نویسیم اسطوره فقط این حرف فقط افسانه نباشد. آتش نشان مصداق عینی اسطوره است و ایثارگر بی نام و نشان.

فرماندار سلماس در ادامه سخنان خود اشاره ای به تاریخچه تاسیس آتش نشانی در ایران و سلماس کرد و گفت: امیرکبیر اولین کسی بود که تصمیم به آگاه ساختن مردم در مورد آتش گرفت و در پی آن نهادی برای مقابله با حریق ایجاد کرد و تبریز اولین شهری بود که در آن آتش نشانی به وجود آمد.

وی افزود: در سلماس نیز از سال١٣٣٨ این نهاد ارزشمند شروع به فعالیت کرده و تاکنون خدمات ارزنده ای را در راه نجات جان انشان ها انجام داده و یکی از آتش نشانان غیور نیز به نام نجف مقدم سال ٨٩ در حادثه سقوط به چاه جان خود را از دست داد که یادش را گرامی می‌داریم.

حاج علیلو در پایان از زحمات آتش نشانان تقدیر و تشکر کرد و مقام شهدای حادثه غمبار ساختمان پلاسکو را گرامی داشته و برای مجروحان این حادثه آرزوی سلامتی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز