خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه پرستار مطرح کرد؛

لغو تجمع پرستاران به حرمت شهادت آتش نشانان

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۶۶۳

دبیر کل خانه پرستار با بیان این که تجمع روز گذشته پرستاران به صورت خودجوش، سازماندهی شده بود، گفت: به حرمت شهادت قهرمانان امداد و نجات، تجمع کنسل شد.

محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار در گفتگو با ایلنا با اشاره به ساماندهی پرستاران برای برگزاری تجمع اعتراضی در دوم دی ماه مقابل وزارت بهداشت گفت: این تجمع، به علت حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو و شهادت آتش‌نشانان جان برکف، کنسل شد و سازمان نظام پرستاری از پرستاران خواست که فعلا تجمع برگزار نشود.

وی ادامه داد: در عوض در سالن اجتماعات سازمان نظام پرستاری یک مراسم سوگواری برای آتش‌نشانان برگزار کردیم و پس از آن پرستاران در نزدیک‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی، با تقدیم گل به همکاران شهدای آتش نشانی، علاوه بر عرض تسلیت،  به روح این فداکاران  ادای احترام کردند.  

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با بیان این که این تجمع به ضورت خودجوش توسط پرستاران در فضای مجازی سازماندهی شده بود؛ گفت: پرستاران در ماههای گذشته امیدوار بودند که از طریق چانه زنی و مذاکره بتوانند وزارت بهداشت را به تحقق مطالبات قانونی خود مجاب کنند، که وقتی همه تلاش‌ها برای مذاکره و چانه زنی به نتیجه نرسید، تصمیم گرفتند مقابل وزارت بهداشت جمع شوند و صدای خود را به گوش مسئولان این سازمان برسانند؛ که متاسفانه  نه تنها به درخواست مجوز برای برگزاری تجمع که توسط خانه پرستار ارسال شد، رسیدگی نشد، بلکه قبل برگزاری تجمع به اشکال مختلف سعی کردند که جلوی برگزاری آن را بگیرند.

شریفی مقدم در ادامه به مطالبات پرستاران اشاره کرد و گفت: جامعه پرستاری کشور در بیش از سه سال گذشته، به دنبال تحقق مطالبات قانونی خود از قبیل اجرای قانون تعرفه‌گذاری، اجرای کامل قانون ارتقاء بهره وری و منظم شدن پرداخت مطالبات مزدی بوده است که نه تنها این مطالبات برآورده نشده بلکه طرح‌های ضد پرستاری وزارت بهداشت مانند طرح تربیت کمک پرستار یا طرح تربیت پرستار بیمارستانی، اوضاع شغلی پرستاران را بحرانی‌تر کرده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز