خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۸۹۱

توصیه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به رئیس جمهور منتخب آمریکا، استقبال سازمان ملل از شرکت در مذاکرات آستانه، پیام‌ تسلیت مقام‌های ترکیه در پی سانحه پلاسکو، مرگ تعدادی از سرکردگان داعش در شرق موصل، تهدید به اختلال مراسم تحلیف ترامپ توسط معترضان و بررسی دعوت روسیه از آمریکا توسط مقام‌های این کشور برای حضور در آستانه از مهمترین رویدادهای خبری ۱۲ ساعت گذشته جهان به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «خاویر سولانا» مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن یادداشتی در یک روزنامه اسپانیایی به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا توصیه کرد تا در خصوص ایران و ثبات در خاورمیانه بیشتر فکر کند.

-دفتر سخنگوی دبیر کل سازمان ملل با استقبال از دعوت این سازمان به مذاکرات آستانه، «استفان دی میستورا» را به عنوان نماینده ویژه خود در امور سوریه به همراه هیاتی برای شرکت در گفت‌وگوهای آستانه معرفی کرد.

-«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری، «بینالی یلدریم» نخست‌وزیر و «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه طی پیام‌های جداگانه‌ای وقوع سانحه ساختمان پلاسکو را به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

-«سپهبد عبدالغنی الاسدی» فرمانده یگان مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد تعداد زیادی از سرکردگان داعش در عملیات آزادسازی موصل و در شرق این شهر از پای درآمدند.

-برخی از معترضان به سیاست‌های ترامپ، تهدید به برپایی تظاهرات گسترده و ایجاد اختلال در مراسم تحلیف وی در واشنگتن کردند.

-یکی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دولت این کشور در حال بررسی دعوتنامه ارسال شده برای واشنگتن به منظور حضور در مذاکرات آستانه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز