خبرگزاری کار ایران

به دعوت انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا صورت گرفت؛

بازدید استاندار خوزستان از آرامستان مسیحیان، آشوریان و لهستانی‌ها

استاندار خوزستان در این بازدید، گفت: تا پایان سال جاری، اقدامات زیرساختی و عمرانی در قبرستان تاریخی ارامنه و لهستانی‌ها جهت حضور گردشگران انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی، به دعوت انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان و شورای خلیفه‌گری آشوری، کلدانی، کاتولیک و ارامنه اهواز، از محوطه باستانی پارک کوهساران و  دو آرامستان مسیحیان و لهستانی‌ها بازدید و دستورات لازم را صادر کرد.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل شهرداری بافت تاریخی محوطه ساسانی تپه‌ی آسیه‌آباد، تبدیل منطقه هفت به محور فرهنگی ،تاریخی و تفریحی، عنوان کرد: تا کنون قبرستان مسیحیان و آشوریان با تلاش و هزینه خودشان بازسازی و ترمیم شده است. در این دو قبرستان، نیاز به اقدامات دیگری از جمله محوطه‌سازی، ایجاد فضای سبز، روشنایی و شبکه دفع فاضلاب است که این کارها از عهده متولیان آن خارج است، وی سپس در همان محل، دستورات لازم را به‌صورت تلفنی به معاون فنی شهرداری اهواز، مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و به‌صورت حضوری به معاون عمرانی استانداری و شهردار منطقه هفت داد.

استاندار خوزستان یادآور شد: با توجه به اینکه هر ساله لهستانی‌ها برای بازدید در قبرستان حضور پیدا می‌کنند، ازجمله کارهای مهم در این قبرستان‌ها، ایجاد راه دسترسی مناسب برای آن است.

شریعتی تأکید کرد: لازم است به هم‌وطنان ارمنی که از کیش و دین الهی دیگری هستند کمک کنیم، زیرا آن‌ها هم، از سرانه ملی سهم دارند و باید این کارها در حقشان صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: وضعیت قبرستان ارامنه در قیاس با قبرستان آشوریان، بسیار نامناسب‌تر است و نیاز به کارهای بیشتری دارد.

استاندار خوزستان، در هر دو آرامستان بر مزار دو شهید آشوری و ارمنی، فاتحه خواندند.

قبرستان ارامنه اهواز

 

کد خبر : ۴۴۹۸۱۴