خبرگزاری کار ایران

در ادامه‌ی لیگ برتر بسکتبال کشور رقم خورد؛

پیروزی پتروشیمی بندر امام و نفت آبادان مقابل حریفان

هفته شانزدهم لیگ برتر بسکتبال کشور با پیروزی بسکتبالیست های خوزستانی، به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام، هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر بسکتبال، از ساعت ۱۵:۳۰ امروز پنجشنبه، با پنج دیدار در ۵ نقطه از کشور به طور همزمان پیگیری شد.

در این هفته، دو تیم جنوبی پتروشیمی بندر امام و نفت آبادان با غلبه بر حریفان خود به ترتیب شهرداری گرگان و شهرداری کاشان، جایگاه خود در جدول را تثبیت کردند و با ۲۸ و ۲۷ امتیاز، سکوی اول و دوم را به نام خود زدند.

پتروشیمی بندر امام بدون احتساب این دیدار از ۱۴ دیدار خود تا به اینجای کار تنها دو شکست را تجربه کرده که آن هم در مقابل هم نام خوزستانی خود نفت آبادان بوده که در مجموع امتیازات، ۲۶ امتیاز کسب کرده و در جایگاه نخست قرار دارد.

بندر امامی ها امروز در مقابل تیمی دست به توپ شدند که تنها موفق به ۳ پیروزی تا به این جای کار شده و با ۹ پله اختلاف از صدر جدول، ۱۷ امتیاز بدست آورده است.

با اشاره به روند این دیدار، شهرداری گرگان در ابتدای کار مغلوب و مجذوب تجربه و سرعت کار شاگردان مهران شاهین طبع شد و کنترل بازی را از دست داد و بندر امامی ها هم از فرصت استفاده کردند و با نفوذ و پرتاب های منطقه ای خود، سبد شهرداری را هدف گرفتند و ۲۲ امتیاز را دشت کردند.

در مقابل تیم انتهای جدولی گرگان برای کسب امتیاز به هر دری که زد، با دفاع پتروشیمی بندر امام رو به رو شد و با چینش خط دفاعی کم نقص بندر امام تنها موفق به کسب ۱۰ امتیاز در کوارتر ابتدایی شد.

در یک چهارم دوم، شهرداری گرگان بازی منطقی تری را به نمایش گذاشت و با هنرنمایی لژیونر بلند قامت خود، فیلیپ و مهدی برون و بازیکن شماره چهارشان موفق شدند اختلاف امتیاز را به عدد ۶ برسانند و ۱۹ امتیاز از یک چهارم دوم بدست آورند.

هر چند که بندر امامی های میزبان، در این کوارتر هم، شهرداری گرگان را از پیش رو بر داشتند و با پرتاپ های حامد حسین زاده، همچنین فرار ها، هوش و ذکاوت بهنام یخچالی، تیم برتر میدان بودند، اما در مقایسه با کوارتر قبل، تنها ۳ امتیاز بیشتر از نتیجه پریود اول کسب کردند و با ۲۵ امتیاز، کوارتر دوم را پایان دادند.

اما در کوارتر سوم، هر دو تیم بازی خوب و نسبتا پایاپایی از خود به نمایش گذاشتند و تیم شهرداری گرگان با بازیکنان جوان و جویای نامش، رفته رفته اختلاف امتیاز خود را با میزبان این رقابت کمتر می کرد تا جایی که در این کوارتر اختلاف امتیاز را از عدد ۶ به ۴ رساند و نتیجه این کوارتر را ۱۹ بر ۱۵ واگذار کرد.

در یک چهارم پایانی این دیدار هم تیم پتروشیمی بندر امام همچنان برتر میدان بود و با بازیکنان ذخیره و نیکمت نشین خود ادامه کار را پیگیری کرد و نه تنها اجازه حفظ اختلاف ۴ امتیازی و برتری به گرگانی ها نداد، بلکه با فاصله نسبتا بیشتری نتیجه این دیدار را به سود خود رغم زد و اجازه پیش روی را به مهمان خود نداد و در نهایت، بندر امامی ها با ۸۴ توپی که وارد سبد شهرداری گرکان کردند، هفته شانزدهم رقابت ها را با برتری پشت سر گذاشتند و در مقابل هم مهمان خود را تنها ۵۵ امتیاز مهمان کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرامام، رقابت های لیگ برتر به دلیل تمرینات و آماده سازی تیم ملی به مدت ۲ هفته تعطیل خواهد بود.

در دیگر بازی این هفته، تیم رده دومی جدول، نفت آبادان موفق شد میزبان خود شهرداری کاشان را با نتیجه ی ۹۱ بر ۸۲ شکست داده و با کسب این پیروزی، جایگاه خود را در جدول مسابقات حفظ نمایند.

 

کد خبر : ۴۴۹۷۹۰