خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران به ایلنا خبرداد:

تشکیل کمیته ثبت آمار آتش سوزی در ساختمان پلاسکو

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۷۸۱

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه کمیته ثبت آمار مربوط به آتش سوزی در ساختمان پلاسکو تشکیل شده است، گفت: آمار قطعی از محبوسان این حادثه نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره آخرین وضعیت عملیات اطفای حریق در ساختمان پلاسکو با یادآوری اینکه در مراحل پایانی عملیات اطفای حریق بودیم که ناگهان چند انفجار شدید به فاصله یک دقیقه در ساختمان ایجاد شد، گفت: شدت این انفجارها به حدی بود که تمام شیشه‌ها و محتویات کارگاه‌ها در تمام 15 طبقه این ساختمان به بیرون پرتاب شد.

وی ادامه د اد: به فاصله چند دقیقه تمام این ساختمان فروریخت و تعدادی از نیروهای آتش نشانی و افراد عادی که به رغم اخطارها محل را ترک نکرده بودند در زیر آوار ماندند.

ملکی با بیان اینکه 23 نفر از مصدومان این حادثه به مراکز درمانی منتقل شدند اظهار کرد: از تعداد محبوسان و زیرآوار ماندگان این حادثه اطلاع دقیقی در دست نداریم و مشخص نیست غائبان زیر آوار مانده‌اند یا به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و یا در جای دیگری هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با تاکید بر اینکه کمیته ثبت آمار از ساعتی پیش ایجاد شده خاطرنشان کرد: به محض آنکه آمار قطعی از تعداد محبوسان اعلام شود در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: عملیات تحت کنترل است اما با یک بحران مواجهیم و کار سنگین است.

ملکی از شهروندان خواست به این منطقه ورود نکنند تا فرد دیگری درگیر این حادثه نشود.

وی با بیان اینکه آتش نشانان بارها از این ساختمان قدیمی بازدید کرده و نسبت به ناایمن بودن آن اخطار داده‌اند ، گفت: در حال حاضر هزاران میلیارد تومان خسارت مالی ایجاد شده این در حالی است که با بخش کوچکی از این مبلغ می‌توانستند از بروز این حادثه جلوگیری کرده و امروز همکاران آتش نشان ما در کنارمان قرار داشتند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه اجازه تخریب دیوارها و ساختمان‌های مجاور محل حادثه به فرماندهی عملیات و فرماندهی بحران از طرف دادستانی تهران داده شده است ، افزود: در صورت نیاز هر کدام از ساختمان‌ها و دیوارها را که ضرورت داشته باشد تخریب می‌کنیم و فرماندهان در حال بررسی هستند تا هر جا نیاز باشد در این زمینه اقدام کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز