خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زنجان :

برجام حاصل کار جمعی در کشور است/اختلاف‌سلیقه‌ها موجب اختلاف بین مسئولان نشود

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۷۲۲

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، گفت: ایجاد انسجام و آرامش، وحدت ملی، اخلاق، توجه به مسائل و اندیشه دینی و فرهنگ از موارد مورد تاکید در این دولت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز پنج شنبه (۳۰ دی) در جلسه شورای اداری استان زنجان، اظهار کرد: همدلی و صمیمیت بین مسئولان استان موجب شده است کارهای بزرگی در کشور انجام شود.

واعظی، خواستار وحدت و انسجام بیشتر بین مسئولان شد و گفت: در زندگی و کار اختلاف سلیقه وجود دارد ولی نباید این اختلاف سلیقه موجب اختلاف بین مسئولان شود.

این مقام مسئول با تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی و خدمات وسیع ایشان به نظام در قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: تاریخ ایران معاصر را نمی توان بدون نام ایشان بنویسیم.

به گفته این مقام مسئول فقدان ایشان به عنوان مشاور و یاور رهبری و همراه ملت ایران سخت است ولی رحلت ایشان باعث وحدت مردم شد.

واعظی به گلایه‌های مردم برای اینکه مسئولان دولت کمتر با مردم صحبت می‌کند، اشاره کرد و گفت: منظور از دولت تمام رده‌های خدمتگزار مردم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: وقتی اقدامی در استانی انجام می‌شود متعلق به یک گروه و دولت نیست.

وی با اشاره به اینکه مردم باید در جریان عملیات و فعالیت‌های دولت قرار گیرند، اظهار کرد: اطلاعات شما می‌تواند مردم را قانع کند.

این مقام مسئول به سیاست‌های دولت از زمان روی کار آمدن اشاره کرد و گفت: ایجاد انسجام و آرامش، وحدت ملی، اخلاق، توجه به مسائل و اندیشه دینی و فرهنگ از موارد مورد تاکید در این دولت است.

وی با اشاره به اینکه انسجام، وحدت و امنیت  در کشور ایران موج می‌زند، خاطرنشان کرد: رهبری با تیزهوشی به تمام مسائل داخلی و خارجی توجه دارند و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی برای ایجاد امنیت در کشور تلاش می کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری اینکه ایران در منطقه‌ای پر از هراس در امنیت قرار دارد، گفت: در سایه امنیت می‌توانیم جایگاه خود را در منطقه و عرصه بین‌المللی ارتقا دهیم .

به گفته واعظی در زمینه اشتغال باید دولت بیش از این اقدام کند و با وجود توفیقاتی که در بخش‌های اقتصادی حاصل شده است به جهت محدودیت‌ها نتوانستیم به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم ولی گام‌های بلندی برداشته شده است.

وی با اشاره به تورم زیر ۸ درصدی در ایران اشاره کرد و افزود: همواره به دنبال کنترل باید رونق اقتصادی هم ایجاد شود که با توجه به دستاوردهای برجام و برنامه‌ریزی دولت امسال سال رونق است و شاخص‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و اقتصاد مثبت شده است.

این مقام مسئول به رشد بالای ۰.۷ در شاخص های اقتصادی اشاره کرد و گفت:  رونق اشتغال یکی از اولویت‌های این دولت است از این رو در یک سال اخیز توانسته‌ایم ۷۰۰ هزار شغل خالص ایجاد کنیم.

به گفته واعظی بیکاری‌های انباشته شده از سنوات گذشته موجب شده است این رقم اشتغال‌زایی هنوز توفیقی نیست از این رو فضای آرام در بخش اقتصاد را در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

وی به یک سالگی برجام و دستاوردها آن که متعلق به کل نظام است اشاره کرد و یادآور شد: اینکه برجام متعلق به دولت یازدهم است یک دیدگاه اشتباه است و گروهی تصور می‌کنند با حمله به برجام به دولت یازدهم حمله می‌کنند .

واعظی با اشاره به اینکه هوشمندی رهبری در طول مذاکرات نبود تیم مذاکره کننده نمی توانست سر میز مذاکره در مقابل تمام قدرت‌ها بنشیند، گفت: برجام حاصل کار جمعی در کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تلاش و همت دولت و تیم مذاکره‌کننده برای کسب حقوق ایران در طرف مقابل، اشاره کرد و افزود: دشمن از صدور انقلاب در هراس هستند از این رو آمریکا از این توافق به عنوان بدترین توافق یاد می‌کند.

به گفته وی، با دشمنی مذاکره کردیم که نتیجه آن منافع آمریکا را تامین نمی‌کند که بنا به اعلام ایران این بازنگری امکان ندارد؛ چراکه این توافق بین‌المللی بوده و تثبیت شده است.

واعظی از این توافق به عنوان یک توفیق یاد کرد و گفت: رسانه‌ها به جهت انتخابات پیش رو به دستاوردهای نظام و برجام حمله نکنند.

وی با اشاره به اینکه برجام بستری برای ملت ایران و دولت ایجاد کرده است، گفت: صادرات نفت، رابطه با بانک‌های سراسر دنیا، افزایش صادرات و کاهش واردات، خریداری هواپیما از توفیقات برجام است.

این مقام مسئول به تبدیل استان زنجان به قطب الکترونیک اشاره کرد و افزود: بستری که از زیرساخت‌های آی‌تی در استان ایجاد شده دسترسی به اهداف را میسر می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز