خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن صنفی کارگران ساختمانی اعلام كرد:

عدم همكاری فنی‌وحرفه‌ای پاكدشت جهت آموزش و صدور كارت مهارت

اداره فنی حرفه‌ای شهرستان پاکدشت به بهانه تامین نشدن بار مالی کلاسهای آموزش کارگران ساختمانی از صدور کارت مهارت خودداری کرده و در سال جدید هیچ کارگر ساختمانی را برای دریافت بیمه به تامین اجتماعی معرفی نکرده است.

یك فعال صنفی کارگران ساختمانی شهرستان پاکدشت اعلام کرد: اداره فنی حرفه‌ای شهرستان پاکدشت برای صدور کارت مهارت کارگران ساختمانی اقدام نمی‌کند.

عوض سلطانی با اشاره به آیین نامه اجرایی بیمه کارگران ساختمانی به ایلنا گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مکلف است هم‌زمان با اجرای این آیین‌نامه، تمهیدات لازم را در خصوص آموزش مهارت‌های موردنیاز بازار کار، بازآموزی و تجدید مهارت کارگر ساختمانی براساس شیوه نامه اجرایی طرح آموزش کارگران صنعت ساختمان فراهم و اجرا کرده و پس از آموزش مهارت‌های موردنیاز، نسبت به صدور کارت مهارت فنی برای آموزش‌دیدگان طرح مذکور اقدام کند.

او افزود: در حال حاضر اداره فنی حرفه‌ای شهرستان پاکدشت به بهانه تامین نشدن بار مالی کلاسهای آموزش کارگران ساختمانی از صدور کارت مهارت خودداری کرده و در سال جدید هیچ کارگر ساختمانی را برای دریافت بیمه به تامین اجتماعی معرفی نکرده است.

دبیر خانه کارگر پاکدشت با تاکید بر رفع مشکلات کارگران ساختمانی پاکدشت ادامه داد: فنی‌وحرفه‌ای پاکدشت برای رهایی از بار مالی آموزش کارگران ساختمانی و صدور کارت مهارت فنی به انجمن صنفی کارگران پیشنهاد انجام کلاسهای آموزشی را داده است، که تحمل بار مالی این کلاس‌ها در توان انجمن تازه تاسیس پاکدشت نیست.

او اضافه کرد: فنی حرفه‌ای پاکدشت توان تامین بار مالی کلاسهای آموزش مهارت کارگران ساختمانی را ندارد و دولت باید جهت تامین بار مالی این کلاس‌ها بودجه‌ای در نظر بگیرد.

به گفته نائب رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی پاكدشت، عدم صدور كارت مهارت از جانب سازمان فنی‌وحرفه‌ای تبعاتی را برای كارگران به دنبال دارد چرا كه سازمان تامین اجتماعی بدون کارت مهارت کارگران ساختمانی را بیمه نمی‌کند.

او در این باره افزود: این همه در حالی رخ می‌دهد که پیمانکاران ساختمانی که برای دریافت جواز ساختمان مبلغ زیادی را جهت بیمه ساختمان پرداخت می‌کنند با کمبود نیروی کار ماهر مواجه شده‌اند.

سلطانی با بیان اینکه هم اکنون انجمن صنفی کارگران ساختمانی پاکدشت که کار خود را از اواخر سال گذشته آغاز کرده است در حدود ۵۰۰ عضو دارد اظهار داشت: از این تعداد، عده‌ای متقاضی کارت مهارت بوده و تعدادی دیگر متاضی دریافت بیمه تامین اجتماعی هستند، که بلاتکلیف مانده‌اند.



نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز