خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

استفاده از روش‌های جدید برای توسعه کشاورزی ضروری است

کشاورزی قابل تعطیل نیست بلکه استفاده از روش‌های نوین در توسعه این بخش می‌تواند امکان تحقق اهداف تعریفی در زیر بخش‌های مختلف را به صورت بالقوه از افزایش قابل توجهی برخوردار نماید

مرند - ایلنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بر ضرورت استفاده از روش‌های جدید در توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا دکتر مسعود محمدیان در آئین بهره برداری از چهار طرح بخش کشاورزی به مناسبت هفته دولت در شهرستان مرند گفت: کشاورزی قابل تعطیل نیست بلکه استفاده از روش‌های نوین در توسعه این بخش می‌تواند امکان تحقق اهداف تعریفی در زیر بخش‌های مختلف را به صورت بالقوه از افزایش قابل توجهی برخوردار نماید.


وی گفت: توسعه مراکز کشت و صنعت، یکی از راهکارهایی است که مورد توجه برنامه ریزان امر توسعه کشاورزی در استان قرار داشته و با توجه به ایجاد ظرفیت‌های بالای تولید و اشتغال در این مراکز، می‌تواند در میان مدت علاوه بر شتاب بخشی به امر توسعه کشاورزی در استان، در تولید محصولات از نقطه نظر کیفی و کمی نیز امکانات مطلوبی را فراهم سازد.

محمدیان با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از منابع تولید به خصوص آب در بخش کشاورزی گفت: 85 در صد از هزینه های توسعه آبیاری تحت فشار توسط دولت پرداخت می‌شود و تلاش سازمان براین است که از این امکان، هر چه بیشتر و به صورت گسترده تر در توسعه کشاورزی استان استفاده نماید.

به مناسبت هفته دولت، کشت و صنعت فدک و گاوداری شیری این شرکت، طرح آبیاری تحت فشار روستای پیام، کانال آ برسانی روستای زرغان و همچنین مرغداری گوشتی روستای باروج افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

شرکت کشت و صنعت فدک جواش در شهر جدید بناب مرند، در وسعتی به مساحت 7 هکتار فعال در بخش باغی و زراعی و دامی بوده و در حال حاضر 12 نفر به صورت مستقیم و 25 نفر به صورت غیر مستقیم به اشتغال دائم دست یافته‌اند. گاوداری شیری این شرکت نیز با 200 رأس دام مولد، سالانه بیش از 818 تن شیر و 19 تن گوشت قرمز تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کند.

طرح آبیاری تحت فشار قطره ای در باغ 20 ساله 5/8 هکتاری در روستای پیام مرند با صرف اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال از دیگر طرح‌های به بهره برداری رسیده در این شهرستان بود.

کانال آب‌رسانی روستای زرغان از توابع شهرستان مرند به طول 2 کیلومتر، با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسیده و ترکیب سازه ای آن از نوع بتنی با جدول کشی بوده و در کاهش پرت آب مورد مصرف بخش کشاورزی و توسعه اراضی کشاورزی آبی، تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.

مرغداری گوشتی 20 هزار قطعه ای واقع در روستای باروج از توابع شهرستان مرند، با تولید سالانه 188 تن گوشت سفید، در زیر بنایی به وسعت 2400 متر مربع، با سرمایه گذاری 3 میلیارد ریالی که یک میلیارد و 500 میلیون ریال آن از محل اعتبارات بنگاه های کوچک زودبازده اقتصادی تأمین شده، از دیگر طرح‌هایی بود که در هفته دولت عملاًَ آغاز به کار نموده و با بهره برداری از این واحد مرغداری گوشتی، 5 نفر به صورت مستقیم و 15 نفر نیز به صورت غیر مستقیم به اشتغال دائم دست یافتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز