خبرگزاری کار ایران

بازتاب گسترده برگزاری نشست تهران در رسانه‌های خارجی

روزنامه «نیویورك دیلی» نوشت كه برگزاری نشست 120 كشور عضو جنبش عدم تعهد در تهران، رویدادی بسیار مهم بوده و نشان داد كه تلاش‌ها غرب برای منزوی كردن ایران راه به جایی نبرده است.

برگزاری شانزهمین نشست سران كشورهای عضو جنبش تعهد و استقبال اعضای این جنبش از حضور در این جنبش، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی داشت.

به گزارش ایلنا، روزنامه آمریكایی «كریستین ساینس مانیتور» نوشت كه نشست سران كشورهای عضو جنبش عدم تعهد كه بزرگ‌ترین رویدادی سیاسی این كشور طی 33 سال گذشته است، ثابت كرد كه ایران نه تنها كشوری منزوی نیست بلكه با جامعه جهانی تعامل گسترده‌ای دارد.

به نوشته این روزنامه، به‌رغم فشار آمریكا و اسرائیل برای عدم حضور مقام‌های كشورهای عضو جنبش عدم تعهد در این نشست، بسیاری از این كشورها در نشست تهران شركت كرده و عالی‌رتبه‌ترین مقام‌های این كشورها عازم ایران شدند.

خبرگزاری فرانسه نیز به پوشش خبری این رویداد پرداخته و گزارش داد كه اعضای كشورهای عضو جنبش عدم تعهد از میزبانی ایران و ریاست این كشور بر جنبش ابراز رضایت كرده و بر حق ایران برای استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تاكید كردند.

روزنامه «نیویورك دیلی» نیز نوشت كه برگزاری نشست 120 كشور عضو جنبش عدم تعهد در تهران، رویدادی بسیار مهم بوده و نشان داد كه تلاش‌ها غرب برای منزوی كردن ایران راه به جایی نبرده است.

خبرگزاری «شین‌هوا» نیز با پوشش خبری این رویداد مهم، گزارش داد كه محورهای نشست كشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران عمدتا «صلح جهانی» بود و همین مساله اهمیت این نشست را دوچندان می‌كند.

خبرگزاری روسی «ریا نووستی» با مهم ارزیابی كردن نشست كشورهای عضو جنبش عدم تعهد گزارش داد كه كشورهای عضو این جنبش با اجماع، بیانیه پایانی نشست در حمایت از ایران را تصویب كردند. در این بیانیه تحریم‌های یكجانبه آمریكا علیه ایران محكوم شده و بر لزوم تلاش‌های بیشتر برای حمایت از فلسطینیان تاكید شده بود.

این نشست از یكشنبه گذشته آغاز به كار كرده و روز گذشته بعد از تصویب بیانیه‌ پایانی به كار خود پایان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز