خبرگزاری کار ایران

ایران و تونس همكاری فرهنگی در سینما را آغاز می‌كنند

همزمان با برپایی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی قلیبیه، نماینده ویژه سازمان سینمائی ایران با وزیر فرهنگ تونس دیدار و گفتگو کرد.

ایلنا: شفیع آقامحمدیان که به مناسبت حضور در جمع اعضای هیات داوری جشنواره بین المللی قلیبیه در کشور تونس بسر می‌برد، در نشست خود با وزیر فرهنگ تونس ضمن ابلاغ سلام‌های گرم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نامه «جواد شمقدری» معاون وزیر و رئیس سازمان سینمائی و امور سمعی و بصری کشورمان را تقدیم وزیر فرهنگ تونس نمود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در این نامه رئیس سازمان سینمائی کشور آورده است: «از طریق رایزنی فرهنگی ج. ا. ا در تونس مطلع شدیم مرکز ملی سینمای تونس با دستور شما راه اندازی شده است و حضرتعالی خواهان همکاری سازمان سینمائی ایران با این مرکز شده‌اید، لذا ما ضمن تبریک این رخداد بسیار مهم سینمائی، آمادگی خود را در زمینه تعاملات مربوط به تولید آثار سینمائی، مستند، پویانمایی و سایر امور فنی و هنری مرتبط با سینما به خصوص در زمینه آموزش اعلام می‌داریم».
در ادامه این نشست، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با تأکید پیرامون برگزاری کلاسهای آموزشی، آمادگی این مرکز را برای تولید مشترک فیلم‌های سینمائی، مستند، پویانمایی و برگزاری هفته فیلم با کشور تونس اعلام کرد.
وزیر فرهنگ تونس نیز ضمن تقدیر و استقبال از همکاریهای سینمائی با جمهوری اسلامی ایران گفت: ما در ماه نوامبر بزرگ‌ترین رخداد سینمائی را در «جشنواره کارتاژ» خواهیم داشت و امسال برای اولین بار و همزمان با این جشنواره، مرکز ملی سینما را افتتاح می‌کنیم و در نظر داریم از تجربه ایران در دوره‌های آموزشی و نیز چگونگی مدیریت این مرکز استفاده کنیم؛ بنابراین بنده شخصا دعوت می‌کنم که علاوه بر حضور فیلم‌های ایرانی و کارگردانان و هنرپیشگان در این جشنواره، اساتید و کار‌شناسان آموزشی نیز به تونس بیانید تا بدینوسیله این مرکز جدید التأسیس بتواند بسرعت به اهداف خود برسد.
مهدی مبروک در ادامه این نشست اظهار داشت: در جشنواره بین المللی کارتاژ تصمیم گرفته‌ایم تا بیشتر به سینمای آسیا با تمرکز بر ایران، هند و چین بیردازیم و لذا حضور قوی و گسترده سینماگران ایرانی می‌تواند کمک بزرگی به این تجربه نماید و بنابراین از دست اندرکاران سینمای ایران مخصوصا آقایان شمقدری و آقا محمدیان در خواست می‌کنم که لیست کاملی از افراد مورد نظر خود را برای دعوت در اختیار ما بگذارند.
صادق رمضانی گل افزانی رایزن فرهنگی ج. ا. ا نیز در این دیدار، علاوه بر تأکید مجدد بر آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای برگزاری هفته فرهنگی تونس در تهران و استقبال از گروه‌های فرهنگی هنری تونسی که برای اولین بار برگزار خواهد شد، از همکاریهای بسیار خوب وزارت فرهنگ تونس تقدیر کرد و اظهار امیدواری نمود با سفر وزیر فرهنگ تونس و امضای چندین تفاهم نامه فرهنگی و سینمائی و راه اندازی نمایندگی فرهنگی تونس در تهران، روابط دوجانبه بیش از پیش گسترش یابد.
در این جلسه صمیمانه همچنین وزیر فرهنگ تونس بر ضرورت حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تونس (۲-۱۱ نوامبر ۲۰۱۲) تأکید کرد و هدیه‌ای را به رسم یادبود به شفیع آقامحمدیان اهدا نمود. همچنین مدیرعامی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم به رسم یادبود، هدایا و محصولات فرهنگی را تقدیم آقای مهدی مبروک کرد.
روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز