خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد در دیدار با معاون اول رییس‌جمهور كوبا:

اساس تشكیل سازمان ملل برای استمرار سلطه و ظلم در جهان است

جنبش عدم تعهد نهادی است كه پایه‌های آن براساس عدالت، محبت و دوستی ملت‌ها بنا نهاده شده و از این رو مورد قبول همه ملت‌ها است.

رییس‌جمهور با اشاره به اینكه اساس ساختارهای سازمان ملل در جهت استمرار سلطه و ظلم بنا نهاده شده تصریح كرد: جنبش عدم تعهد براساس احترام و عدالت به حقوق ملت‌ها ایجاد شده و همه اعضا باید با هماهنگی و همكاری یكدیگر تلاش كنند تا ساختارها و نهادهایی در این جنبش ایجاد شود كه بتواند موجب فعال‌تر شدن آن گردد.

به گزارش ایلنا،احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (جمعه) در دیدار معاون رییس‌جمهور كوبا در حاشیه آخرین روز از شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در دیدار معاون رییس‌جمهور كوبا با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سران عضو جنبش عدم تعهد در تهران تصریح كرد: جنبش عدم تعهد نهادی است كه پایه‌های آن براساس عدالت، محبت و دوستی ملت‌ها بنا نهاده شده و از این رو مورد قبول همه ملت‌ها است.

رییس‌جمهور با اشاره به اینكه ساختارهای سازمان ملل را كسانی ایجاد كردند كه می‌خواستند اقدامات سلطه طلبانه گذشته خود را كه از راه‌های نظامی انجام می‌دادند، از طریق ساز و كارهای سیاسی و بین‌المللی دنبال كنند، گفت: اساس تشكیل سازمان ملل برای استمرار سلطه و ظلم در جهان است.

دكتر احمدی‌نژاد با اشاره به جایگاه و سابقه كوبا و نقش این كشور در جنبش عدم تعهد تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران و كوبا با یكدیگر برادر بوده و می‌توانند با همكاری یكدیگر اقدامات مؤثری را در زمینه مناسبات دوجانبه و بین‌المللی به انجام برسانند.

معاون رییس‌جمهور كوبا نیز در این دیدار با تقدیر از جمهوری اسلامی ایران بخاطر برگزاری شایسته و موفقیت‌آمیز اجلاس شانزدهم غیرمتعهدها گفت: ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد، مایه امید و دلگرمی ملت‌ها خواهد بود و امروز با توجه به ریاست ایران بر جنبش باید فرصت را مغتنم شمرده و بر مبنای آنچه كه در این اجلاس در سند نهایی منتشر می‌شود روابط خود را گسترش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز