خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه تایلند در نشست تهران:

صلح و امنیت پایدار نیاز اصلی جهان امروز است

در حال حاضر با مشکلات جدیدی مانند تغییرات اّب و هوا، جرائم فرا ملی و مشکلات اقتصادی رو به رو هستیم و سازمان‌های بین‌المللی نقش مهمی در مقابله با آن‌ها دارد؛ نقش نم نیز با دارا بودن دو سوم اعضای سازمان ملل بسیار پررنگ است.

وزیر خارجه تایلند نیز با حضور محل اجلاس سران كشورهای عضو جنبش عدم تعهد، سخنرانی كرده و بر لزوم تحقق صلح و امنیت پایدار تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر خارجه تایلند گفت كه كشورش اطمینان دارد که ایران خواهد توانست در مقام ریاست نم با چالش‌ها مقابله کند.

وی با تاكید بر این كه صلح دائم و امنیت پایدار باید محقق شود، گفت كه از آخرین اجلاس نم در شرم‌الشیخ شاهد تحولات زیادی در جهان بودیم که برخی از آن‌ها حتی در تصور نمی‌گنجید.

وزیر خارجه تایلند افزود كه در حال حاضر با مشکلات جدیدی مانند تغییرات اّب و هوا، جرائم فرا ملی و مشکلات اقتصادی رو به رو هستیم و سازمان‌های بین‌المللی نقش مهمی در مقابله با آن‌ها دارد؛ نقش نم نیز با دارا بودن دو سوم اعضای سازمان ملل بسیار پررنگ است.

وی ادامه داد: بحران صلح بسیار دیرینه است و باید روی هر سه بعد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن تاکید کنیم.

این دیپلمات همچنین گفت كه تایلند همواره تلاش کرده است هزینه‌ها را کاهش دهد تا انعطاف عمل لازم را داشته و به سرعت بحران‌ها را پشت سر بگذارد. در حوزه‌های محتلف فنی همکاری داریم و در چارچوب همکاری‌های جنوب – جنوب مشارکت داریم.

وی افزود: نخست‌وزیر تایلند که به اتفاق آرا انتخاب شد، سیاست‌هایی را دنبال کرده است که پاسخگوی نیازهای مردم بوده و بهداشت و تعلیم و ترتبیت در محوریت آن قرار دارد. همچنین صندوق توسعه به ما کمک می‌کند شرایط زندگی زنان را بهبود بخشیم. تایلند همواره از دموکراسی، برابری و حقوق بشر حمایت می‌کند.

وی ادامه داد كه تایلند اکنون عضو شورای حقوق بشر است و تصمیم داریم عضویت خود را تمدید کنیم.

وزیر خارجه تایلند افزود: فاصله‌های بینشی و حمله کشور‌ها به یکدیگر برای صلح جهانی بسیار خطرناک است. معتقدیم گفتمان می‌تواند سوء تفاهم‌ها را از بین ببرد. تنها زمانی می‌توانیم به صلح برسیم که گفت‌وگو کنیم. تایلند همچنین خواستار استقرار صلح و ثبات در خاورمیانه بوده و یک هیات دیپلماتیک به فلسطین فرستاده است. بانکوک از وضعیت سوریه نیز نگران بوده و معتقدیم مردم این کشور خود باید سرنوشتشان را تعیین کنند.

وی در ادامه گفت: باید مد نظر داشته باشیم که صلح پایدار و توسعه پایدار غیر قابل دسترس نیست و می‌توانیم به طور قطع به آن دست یابیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز