خبرگزاری کار ایران

امامی كاشانی در خطبه های نماز جمعه تهران:

برگزاری اجلاس عدم تعهد قدرت نمایی نظام ایران است

امام جمعه موقت تهران برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را قدرت نمایی نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان دانست.

امام جمعه موقت تهران برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را قدرت نمایی نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان دانست.
به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله امامی کاشانی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برگزاری این اجلاس در شرایط فضاسازی های سیاسی، اقتصادی، روانی غرب علیه کشورمان گفت: برگزاری موفق اجلاس و حرکت و مانور بزرگ آن، همه بافته ها و اساس توطئه های دشمنان را ویران و نافرجام کرد.
وی در ادامه با اشاره به سوابق این گونه حرکت های سیاسی در صدر اسلام، غزوه تبوک را از نمونه های بارز این حرکت سیاسی دانست و گفت: در آن مقطع پیامبر اسلام (ص) با بسیج همه امکانات مادی و نیروها در یک حرکت بزرگ و برغم آشوب آفرینی منافقان و دشمنان داخلی، نقشه امپراتور روم را برای حمله به عربستان، نقش بر آب کرد.
آیت الله امامی کاشانی در ادامه با اشاره به سیاستهای نظام جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت: رهبر ما امروز پیرو اسلام رسول الله(ص) هستند و خط او را دنبال می کنند.
وی با بیان اینکه اظهارات مقام معظم رهبری در مورد نکوهش سلاح هسته ای افزود: امروز همه دنیا فهمیدند و می دانند که ما این سلاح را به علت اثرات مخرب آن بر بشریت نمی خواهیم و بارها در جلسات خصوصی نیز این مطلب بیان شده است.
امام جمعه موقت تهران برگزاری این اجلاس را عنایت خداوند دانست و گفت: برگزاری این نشست در تهران به رغم همه توطئه ها و تبلیغات مبنی بر انزوای ایران باعث شد تا توجه همه جهانیان به ایران جلب بشود.
آیت الله امامی کاشانی حضور سران کشورها در اجلاس تهران را باعث خنثی شدن تبلیغات و توطئه های دشمنان برشمرد و افزود: خداوند خواست به نظام اسلامی عزت و آبرو بدهد.
وی گفت: همه باید بدانیم که راه خدا راه عزت و بزرگی و سربلندی است و راه غیرخدا، سبب ذلت می شود.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: همه مسئولان بدانند اگر حرکت در راه خدا باشد، خدا عزت می دهد و ما این را از امام (ره) آموخته ایم و برای این عزت شهدای زیادی دادیم و امروز مقام معظم رهبری ادامه دهنده راه این عزت و سربلندی هستند.
 
امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به اجلاس غیرمتعهدها اشاره و از آن به عنوان رویدادی بزرگ درجمهوری اسلامی ایران یاد کرد.
امامی کاشانی گفت: برگزاری این اجلاس قدرت نمایی وضرورتی بود که برای نظام ارزش داشت و خداوند آن را پیش آورد.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه اجلاس جنبش عدم تعهد مبنی بر اینکه در این جنبش از هر نژاد، دین و مرامی اجتماع کرده اند، افزود: مفهوم این سخن این است که همه در یک جهت با هم مشترکند و می توانند به سمت اهداف مشترک در همه زمینه ها از جمله سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حرکت کنند.
آیت الله امامی کاشانی به وعده خداوند در قرآن کریم مبنی بر حکومت صالحان اشاره کرد و گفت: حرکت در یک جهت با افکار، نژاد و ادیان مختلف همان است که قرآن به آن اشاره و آینده جهان بشر را اینگونه پیش بینی کرده است و جنبش عدم تعهد و نیز جهان باید به آن نقطه برسد. 
خطیب جمعه تهران افزود: خداوند در قرآن کریم بشارت داده است که ما در همه کتب انبیا این بشارت را داده ایم که در پایان صالحان روی زمین حاکم خواهند بود.
آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: این حرکت جهانی باید از جایی شروع شود که اینجا جای آن است و اتفاقا جای خوبی هم است.
وی در ادامه گفت: جنبش عدم تعهد باید به سمت عمق بخشیدن به فعالیت ها و توسعه کمی و کیفی خود حرکت کند.
آیت الله امامی کاشانی افزود: در سخنان مقام معظم رهبری نکات قابل تاملی از جمله بحث درخصوص امنیت جهانی، تکلیف رژیم صهیونیستی و اصلاح ساختار سازمان امنیت وجود داشت.
امام جمعه موقت تهران گفت: این جنبش باید برای تاثیرگذاری بیشتر به سازمان تبدیل شود تا قدرت بیشتری پیدا کند.
آیت الله امامی کاشانی افزود: برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران هم برای ما و هم برای جنبش سعادت است به ویژه این که ریاست آن تا سه سال با جمهوری اسلامی ایران است.
وی گفت: فلسفه تاریخ و وعده خدا به عقب باز نمی گردد و آمریکا و صهیونیست ها نخواهند توانست مانع گسترش عدالت در جهان شوند.
خطیب جمعه تهران افزود: روزی فرا خواهد رسید که صهیونیست ها مستاصل خواهند شد و نخواهند دانست در کجا مستقر شوند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران گفت: سران کشورهای عضو جنبش باید بدانند بنای این کار بر مردمی بودن است.
امامی کاشانی افزود: دو سوم جمعیت و بیش از دو سوم انرژی روی زمین در اختیار کشورهای عضو این جنبش است که این ها قدرت محسوب می شود و سازمان ملل 190 کرسی دارد که 120 کرسی آن به کشورهای غیرمتعهد تعلق دارد.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: امیدواریم خدای متعال مدد کند جمهوری اسلامی ایران در این سه سال ریاستش بر جنبش عدم تعهد، در آن سرعت حرکت و عمق ایجاد کند.
امامی کاشانی همچنین به هشتم شهریور سالروز شهادت رجایی و باهنر اشاره کرد و افزود: این شهدا دو عنصر بسیار ارزشمند هستند که خیلی برای این نظام خدمت و کمک کردند.
امام جمعه موقت تهران به سالگرد تاسیس قرارگاه پدافند خاتم الانبیا هم اشاره کرد و گفت: کارکنان قرارگاه بسیار کار با ارزشی می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز