خبرگزاری کار ایران

میرتاج الدینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اعلام کرد:

دولت در نظر دارد برای ۱۰ میلیون نفر دیگر در کشور سهام عدالت صادر کند

بحران اقتصادی رشد اقتصادی كشورها را منفی كرده است/دشمن درصد است با عملیات های روانی نظام اقتصادی ما را متزلزل نشان دهد/دشمن به دنبال زیر سوال بردن آمارهای رسمی كشورمان است.

معاون رئیس جمهور در نماز جمعه این هفته تهران گفت: تاکنون دولت به ۳۵ میلیون نفر سهام عدالت داده و با برنامه ریزی‌هایی که شده در نظر دارد برای ۱۰ میلیون نفر دیگر نیز سهام عدالت صادر کند. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین میرتاج‌الدینی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: در چند سال گذشته با بحران اقتصادی که در جامعه جهانی رخ داده در برخی از کشور‌ها رشد اقتصاد منفی مشاهده و نرخ بیکاری افزایش یافته است.  

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با بیان اینکه جنگ اقتصادی و رسانه‌ای از برنامه‌های راهبردی دشمنان علیه ایران است، اظهار داشت: غرب در نظر دارد در عملیات روانی نظام اقتصادی ما را در جهان متزلزل نشان بدهد و در تضعیف روحیه مردم و مسئولان در جهان قدم برداشته است.  

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امروزه برخی از افراد در داخل بر ترفند دشمن دامن می‌زنند تصریح کرد: دشمن در تلاش است آمارهای رسمی در کشور را که از نهادهای رسمی ارائه می‌شود را زیر سوال ببرد و با سست نشان دادن آمارهای رسمی به دنبال این هستند راه رابرای دروغ‌ پردازی رسانه‌های خود باز کنند تا بتوانند از این روش برملت ایران تاثیر بگذارند. 

میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه رهبر بیدار دل و هوشیار کشورمان از سال‌های قبل توطئه‌های دشمن را شناخته ‌است، گفت: مقام معظم رهبری از سال‌های ۸۵ تاکنون شعارهایی را برای آغاز سال نو انتخاب کرده‌اند که همگی در زمینه اقتصادی بوده و در این باره از سال ۸۵ به مردم و مسئولان هشدار دادند. 

معاون رئیس جمهور حمایت از اقتصاد مردمی و بخش خصوصی و ابلاغ سیاست‌های اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را از دیگر راهبردهای مقام معظم رهبری در عرصه اقتصادی عنوان کرد و اظهارداشت: مقام معظم رهبری در روزهای اخیر به ایجاد اقتصاد مقاومتی توجه کردند و این امر از راهبردهای می‌دانند که مردم، مجلس و مسئولان باید در این جهت گام بردارند. 

وی با بیان اینکه دولت باید در جهت مقابله با جنگ اقتصادی در عرصه‌های گوناگون به صورت جدی وارد شد، گفت: طرح تحول اقتصادی و اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها به کمک مجلس شورای اسلامی، اصلاح نظام مالیاتی و نظام بانکی و پولی کشور و بهره ‌وری از اقداماتی می‌باشد که دولت تاکنون برای رسیدن به اهداف مقام معظم رهبری و مقابله با ترفند‌های دشمن انجام داده است. 

معاون رئیس جمهور در ادامه سخنان پیش از خطبه‌ها دهه کنونی را دهه عدالت دانست و گفت: دولت باید در رسیدن به اهداف سیاست‌های مقام معظم رهبری با محوریت عدالت گام برداشته و حرکت کند. 

میرتاج الدینی با تاکید بر اینکه عدالت، پیشرفت و توسعه باید در کنارهم توامان انجام شود، اظهار داشت: توسعه مناطق محروم و روستا‌ها و توسعه فعالیت‌های عمرانی از دیگر برنامه‌های دولت است که هیچ فردی نمی‌تواند آنرا زیر سوال برد. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: میزان اعتبارات عمرانی که در کل کشور که در سال ۸۴ محقق شده به میزان ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده و این میزان در سال ۹۰ به به ۲۸ میلیارد تومان رسیده است. 

میرتاج الدینی توجه به زیرساخت‌های اقتصادی کشور را از دیگر برنامه‌های اصلی دولت دانست و گفت: تاکنون دولت به ۳۵ میلیون نفر سهام عدالت داده شد و با برنامه ریزی‌هایی که شده در نظر دارد برای ۱۰ میلیون نفر دیگر نیز سهام عدالت صادر کند. 

معاون رئیس جمهور اجرای مسکن مهر را از دیگر برنامه‌های اقتصادی دولت عذالت محور عنوان کرد و گفت: اگر فرصت شود دولت هر هفته در استان‌های سراسر کشور مسکن مهر افتتاح خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری همچنان دو رقمی است گفت: نرخ بیکاری از ۱۳ و نیم درصد در سال ۸۹ به ۱۲ و ۳ دهم درصد در سال ۹۰ رسید که راضی کننده نیست و باید فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد شود. 

میرتاج الدینی در ادامه به توسعه فنآوری‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: توسعه فناوری و فعالیت‌های دانش بنیان را از دیگر پیشرفت‌های دولت در سال‌های اخیر است 

وی افزود: ساخت جاده‌ها، آزادراه‌ها و سد‌ها نیز از دیگر اقدامات دولت است. 

معاون رئیس جمهور در ادامه به ساخت بیش از۵۰ سد بزرگ و متوسط در کشور اشاره کرد و گفت: میزان تولید برق اکنون به ۶۷ هزار مگاوات رسیده است که با افتتاح چند نیروگاه دیگر این رقم به۷۰ هزار مگاوات خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز