خبرگزاری کار ایران

وزیرامور خارجه مراکش خواستار شد:

دنیا دموکراتیک تر اداره شود

باید با تمایلات جدایی طلبانه مقابله کنیم/ مراکش در اینجا تاکید می کند از سازمان ملل و نماینده اش برای حل بحران صحرای غربی حمایت می کند و نیز از اجرای طرح هایی برای حل این مشکل حمایت و کمک می کند.

وزیر امور خارجه مراکش، با حضور دراجلاس تهران، سخنرانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا یوسف عمرانی، در سخنرانی خود در محل برگزاری اجلاس سران عدم تعهد گفت: دنیا باید دموکراتیک تر، انسانی تر و مهربان تر بشود. امروز نیاز مبرم به مدیرت جدید جهانی داریم که بر اساس توسعه انسانی و دموکراتیک باشد.

وی افزود: باید با تمایلات جدایی طلبانه مقابله کنیم. مراکش در اینجا تاکید می کند از سازمان ملل و نماینده اش برای حل بحران صحرای غربی حمایت می کند و نیز از اجرای طرح هایی برای حل این مشکل حمایت و کمک می کند.ما برای حل بحران صحرای غربی با سازمان ملل در این زمینه همکار ی می کنیم و از همه طرف ها می خواهیم با همکاری خود به کوشش ها برای حل مساله صحرای غربی ادامه بدهند.

یوسف عمرانی خاطرنشان کرد: ما موفق شدیم دموکراسی را همراه با توسعه اجتماعی و اقتصادی در کشورمان برقرار کنیم،. ما همه پرسی و انتخابات تاریخی در کشورمان برگزار کردیم و به مردم اجازه دادیم نقش خود را در این روند بازی کنند.نهادهای قضایی نیز حرف خود را به راحتی بزنند.ما به حمایت خود از مردم فلسطین برای دستیابی شان به حقوق شان ادامه می دهیم تا بتوانند به آرامش برسند.

وزیر امور خارجه مراکش تاکید کرد: ما در جنبش عدم تعهد نیاز به انسجام داریم باید بتوانیم همکاری برای صلح داشته باشیمو  ابزار و طرحهای جدید در اختیار داشته باشیم.باید همکاری اقتصادی داشته باشیم.جنبش نم می تواند نقش کلیدی در سطح بین المللی داشته باشد تا بتواند مدیریت جدید در جهان ایجاد کند.مراکش با نم با در مقابله با چالش ها و مشکلات همکاری می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز