خبرگزاری کار ایران

انتخابی لیگ جهانی والیبال-مصر؛

ایران با پیراهن سورمه‌ای مقابل والیبالیست‌های مصر

در بازی دوم (یکشنبه شب) مصری‌ها پیراهن مشکی و ملی‌پوشان ما لباس‌های قرمز به تن خواهند کرد.

جلسه فنی عمومی (جنرال تکنیکال می‌تینگ) مرحله اول پیکارهای انتخابی لیگ جهانی ساعت ۱۹ پنج شنبه به وقت محلی در هتل بارون هلیوپولیس قاهره برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه که با حضور فرستادگان فدراسیون جهانی، اعضای کمیته برگزاری مسابقات از مصر و مسئولین تیم‌های ایران و میزبان برگزار شد، قوانین و مقررات پیکارهای انتخابی لیگ جهانی مرور شد. نکته جالب اینکه؛ در حالی ریاست کمیته برگزاری این مسابقات بر عهده علی السرجانی (رئیس فدراسیون والیبال مصر) است که او خود سرپرست تیم ملی مصر نیز هست، جالب‌تر اینکه در این جلسه هیچیک از اعضای مصری فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آفریقا (که مقر آن در مصر است) حضور نداشتند!

العلوانی (رئیس کنفدراسیون آفریقا، نایب رئیس فدراسیون جهانی و عضو عالیرتبه کمیته‌های اجرایی و مسابقات این نهاد) و حسن احمد (دبیر کمیته داوران فدراسیون جهانی) از مصری‌های غایب این جلسه محسوب می‌شدند.

این جلسه با خوشآمدگویی علی السرجانی آغاز شد و سپس وقت در اختیار ادوارد اسکورک (ناظر ویژه فدراسیون جهانی از لهستان) قرار گرفت تا درباره برگزاری این بازی‌ها توضیحاتی را ارائه دهد. اسکورک که در سال ۲۰۰۳ و در جریان مسابقات قهرمانی جوانان جهان به عنوان عضو کمیته فنی از سویFIVB برگزیده و به تهران سفر کرده بود، پیش از آغاز توضیحاتش، به تیم ایران به عنوان مه‌مان این مسابقات خوش‌آمد گفت و افزود که از حضورش در ایران خاطرات خوشی را به همراه دارد.

همچنین در این جلسه اعلام شد رنگ پیراهن تیم‌های مصر و ایران در بازی اول (امشب) به ترتیب قرمز و سرمه‌ای خواهد بود. همچنان که در بازی دوم (یکشنبه شب) مصری‌ها پیراهن ورزشی مشکی و ملی‌پوشان کشورمان لباس‌های قرمز به تن خواهند کرد.

یوری موکری؛ داور بین المللی از کشور اسلواکی به عنوان داور اول و فابریسیو سالتالیپی از ایتالیا داور دوم بازی امشب خواهند بود که برای بازی یکشنبه شب، جای خود را با یکدیگر عوض خواهند کرد. به این ترتیب داور ایتالیایی سرداوری بازی یکشنبه شب را بر عهده داشته و همکار اسلواک او نیز کمک داور آن مسابقه خواهد بود.

به گفته ادوارد اسکورک؛ به دلیل اینکه این دیدار‌ها توسط میزبان با ۸ دوربین پوشش تلویزیونی داده نمی‌شود و تنها ۲ یا ۳ دوربین برای ضبط بازی‌ها در نظر گرفته شده، لذا این ۲ بازی مشمول مقررات تلویزیونی لیگ جهانی والیبال نبوده و به روال عادی دیدارهای والیبال پی گرفته خواهد شد. هنوز هیچ کدام از شبکه‌های مختلف تلویزیونی مصر برنامه‌ای برای پخش مستقیم بازی‌های ایران – مصر اعلام نکرده‌اند. این در حالی است که خود مصری‌ها معتقدند بالاخره این بازی‌ها از یک شبکه روی آنتن خواهد رفت.

در پایان این جلسه نیز هدیه‌ای به رسم یادبود از طرف فدراسیون والیبال مصر به ادوارد اسکورک و فدراسیون والیبال ایران اهدا شد که یادبود ایران را امیر خوش‌خبر؛ سرپرست تیم ملی به نمایندگی از فدراسیون کشورمان دریافت کرد.

کادر فنی تیم ملی والیبال ایران بلافاصله پس از پایان این جلسه که ۳۰ دقیقه به طول انجامید، به جمع بازیکنان کشورمان اضافه شد تا ملی‌پوشان ایران از ساعت ۲۰ تمرینی ۲ساعته را در سالن اصلی شهر قاهره پشت سر بگذارند.

تیم ملی، ظهر پنج شنبه نیز تمرین سنگینی را پشت سر گذاشت. این تمرین، علاوه بر کار انفرادی و سرویس، به دریافت، حمایت از مهاجم و مدافع و تمرین تاکتیک مربوط می‌شد. آنچه بیش از همه چیز در تمرین ظهر ملی‌پوشان خودنمایی کرد اعزام تیم ایران به سالن کاراته برای تمرین بود، به طوری که ملی‌پوشان به محض ورود به سالنی که از طرف میزبان برای تمرین آن‌ها در نظر گرفته شده بود، با زمینی پوشیده از تشک کاراته مواجه شدند. این سالن جنب سالن اصلی قاهره قرار داشت و چنین برخوردی از طرف میزبان، کادرفنی تیم ملی را بر آن داشت تا بازیکنان را به سالن اصلی قاهره برای تمرین هدایت کنند.

البته این مسئله با واکنش مصری‌ها همراه بود. چراکه نمی‌خواستند ایران در این سالن تمرین خود را برگزار کند ولی پافشاری کادرفنی میزبان را مجبور به پائین آمدن از موضع خود کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز