خبرگزاری کار ایران

سوپر جام اسپانیا؛

رئال مادرید قهرمان شد/ شکست تلخ بارسا در برنابئو

نتیجه بازی در نگاه اول نکته خاصی ندارد؛ رئال مادرید دو بر یک بارسلونا را برد، هر سه گل در نیمه اول زده شدند، بازی در مجموع مساوی شد و رئال با گل زده بیشتر در خانه حریف فاتح سوپرجام شد.

رئال مادرید با پیروزی دو بر یک مقابل بارسلونا عنوان قهرمانی سوپر جام باشگاه‌های اسپانیا را از آن خود کرد.

به گزارش ایلنا، نتیجه بازی در نگاه اول نکته خاصی ندارد؛ رئال مادرید دو بر یک بارسلونا را برد، هر سه گل در نیمه اول زده شدند، بازی در مجموع مساوی شد و رئال با گل زده بیشتر در خانه حریف فاتح سوپرجام شد.

اما این نتیجه هرگز نمی‌تواند بازگوکننده آن‌چه باشد که در میدان گذشت و ضربان قلب طرفداران دو تیم را در طول 90 دقیقه به حداکثر خود رساند. دیدار دو تیم باورکردنی نبود.

مردان ژوزه مورینیو بازی را فوق‌العاده آغاز کردند و خط دفاعی مردان تیتو ویلانووا اشتباهاتی حیرت‌انگیز داشت.

مصدومیت دنی آلوز در تمرینات پیش از بازی ویلانووا را مجبور کرد که یوردی آلبا را در سمت چپ در ترکیب قرار دهد و آدریانو را به سمت راست ببرد. کارلس پویول هم به دلیل شکستی استخوان گونه در بازی با اوساسونا غایب بود.

در ابتدای بازی گونسالو ایگواین از میان مدافعان بارسلونا گذشت، با ویکتور والدس تک به تک شد اما ضربه نه‌چندان خوب او را والدس به‌خوبی با پا برگرداند. تنها دقیقه 11 بود که رئال به گل رسید. خاویر ماسچرانو توپی که به سمتش آمد را تلاش کرد با پا به پشت سرش برگرداند اما توپ از او گذشت و به ایگواین رسید و این بار او دروازه والدس را گشود.

حملات توفانی رئال مادرید ادامه یافت و آنها در دقیقه 19 به گل دوم رسیدند. پاس بلند په‌په به کریس رونالدو رسید و او با پشت پا و با مهارتی ناب توپ را از روی سر جرارد پیکه رد کرد و جلوتر از او به توپ رسید و آن را به گل تبدیل کرد. والدس توپ رونالدو را با پا زد و پیکه هم در دروازه بود اما توپ در نهایت وارد دروازه شد.

والدس اندکی بعد دوباره مانع گل‌زنی ایگواین شد. مهاجم آرژانتینی از سد دفاعی بارسا گذشته بود و موقعیتی مشابه به فرصت ازدست‌رفته در اوایل بازی داشت و این بار هم نتوانست به گل برسد.

اندکی بعد روی ضربه‌ای ایستگاهی رئال مادرید گل سوم را هم زد اما داور به دلیل دو خطای پیاپی په‌په روی ماسچرانو گل را نپذیرفت.

کابوس بارسلونا ادامه داشت. در دقیقه 28 بود توپی پشت سر دفاع به رونالدو رسید و او داشت به سمت دروازه می‌رفت که آدریانو با تلاش فراوان روی او خطا کرد و چاره‌ای برای داور نماند جز نشان دادن کارت قرمز مستقیم به او.

ویلانووا مارتین مونتویا را جانشین الکسیس سانچس کرد تا خط دفاعی تیمش را ترمیم کند. اما رئال همچنان بی‌رحمانه می‌تاخت. یک بار ضربه سامی خدیرا را والدس به‌خوبی مهار کرد و یک بار هم تکل فوق‌العاده ماسچرانو نگذاشت ایگواین صاحب فرصتی عالی شود.

بارسا در اواخر نیمه اول دست به حمله زد. یک بار آندرس اینیستا با بازی چشم‌نواز همیشگی‌اش توپ را گرفت و روی دروازه ارسال کرد اما مونتویا نتوانست خود را به توپ برساند و آن را به گل تبدیل کند. در وقت‌های تلف‌شده نیمه اول بود که بارسا صاحب یک ضربه ایستگاهی به دلیل خطا روی چابی شد و لیونل مسی آن را به زیبایی وارد دروازه کاسیاس کرد. توپ از کنار دیوار دفاعی گذشت، از کنار دستان کاسیاس هم عبور کرد و به تور نشست.

مادرید تلاش کرد در همان لحظات پایانی نیمه اول کار را تمام کند. یک بار شوت دیدنی رونالدو از فاصله 30 متری به بیرون رفت و ایگواین هم نتوانست موقعیت خوب خود را به گل تبدیل کند.

اما نیمه دوم ماجرایی کاملا متفاوت داشت. رئال مادرید در این نیمه حمله کرد که با واکنش‌های خوب والدس همراه شد، اما بارسلونا با وجود این که یک بازیکن کمتر داشت موقعیت‌هایی عالی ایجاد کرد که هر کدام از آنها در صورت گل شدن آنها را فاتح سوپرجام می‌کرد.

بارسا در دقیقه 60 می‌توانست به گل برسد. پاس ماسچرانو به پدرو رسید و او توپ را کنترل کرد اما ضربه‌اش را کاسیاس با پا عالی دفع کرد.

پدرو لحظاتی بعد از سمت راست گریخت و سرخیو راموس را پشت سر گذاشت و تلاش کرد توپ را از بین کاسیاس و تیر دروازه عبور دهد اما کاسیاس هشیار بود.

مادرید در این نیمه عقب نشسته بود اما خدیرا در یک صحنه حرکتی تماشایی داشت و چند مدافع بارسا را پشت سر گذاشت اما ضربه کات‌دار او را والدس مهار کرد.

سپس نوبت به آلبا رسید که پشت مدافعان رئال توپ را بگیرد اما توپ را خوب نگرفت و در نهایت مدافعان مادرید توپ را زدند.

ایگواین در دقایق پایانی از چنگ الکس سونگ تازه‌وارد گریخت و باز هم با والدس تک به تک شد ولی این بار ضربه او با تکل کم‌نظیر ماسچرانو به تیر دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

در لحظات پایانی بود که مسی در موقعیتی شبیه به گلی که زد صاحب توپ شد و این بار هم ضربه فوق‌العاده‌ای زد اما توپ با فاصله‌ای اندک به بیرون رفت. بازگشت بارسلونا ناتمام ماند، نبرد تماشایی دو تیم با نتیجه دو بر یک به پایان رسید و مادرید به سوپرجام دست یافت. اما نمایشی که دو تیم داشتند نشان داد فصلی پرهیجان پیش رو است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز