خبرگزاری کار ایران

۱۲ شهریور در بنیاد جمشید انجام می‌شود؛

سخنرانی بقایی ماكان با موضوع «تاملی بر اصطلاح پارسی»

«اصطلاح پارسی» در سال‌های اخیر، مورد تعبیرها و تفسیر‌های مختلفی قرار گرفته است و در نتیجه از معنای اصلی خود دور افتاده است. «بقایی ماكان» در این سخنرانی براساس شواهد تاریخی، مفهوم درست این اصطلاح را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

ایلنا: محمد بقایی ماکان؛ نویسنده و محقق، در نشستی با عنوان «تاملی در اصطلاح پارسی» به سخنرانی و بیان دیدگاه‌های خود درباره‌ی زبان فارسی و ریشه‌های تاریخی آن خواهد پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اصطلاح «پارسی» از زمانی كه تصمیم گرفته شد نام واحد پولی ایران شود، مورد بحث‌ها و گفتگوهایی بود كه نشان می‌داد مفهوم درست این اصطلاح برای مباحثه كنندگان به درستی روشن نیست. این واژه در سال‌های اخیر، مورد تعبیرها و تفسیر‌های مختلفی قرار گرفته است و در نتیجه از معنای اصلی خود دور افتاده است. این اصطلاح كه در طول تاریخ مترادف نام ایران به كار برده شده است، هنوز آنچنان‌كه باید و شاید مورد تجزیه و تحلیل دقیق تاریخی قرار نگرفته و از این رو برداشت‌های نادرستی از آن می‌شود.

«بقایی ماكان» در این سخنرانی براساس شواهد تاریخی، مفهوم درست این اصطلاح را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

این جلسه‌ی سخنرانی از ساعت 17:00 روز یکشنبه (12 شهریورماه) در بنیاد جمشید، به آدرس: خیابان کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، خیابان سوم غربی‌(اعرابی)، شماره 4، واحد 2 برگزار می‌شود. ورود به این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز