خبرگزاری کار ایران

پیام آیت‌الله نوری همدانی خطاب به اجلاس عدم تعهد:

چشم همه مظلومان و مستضعفان جهان به تصمیمات شما دوخته شده است

اختلاف‌افکنی‌های مذهبی و قومی به هر شکل که باشد سم مهلک است، انتظار می‌رود که در آن مجمع محترم با تدبیر قاطع در راه ریشه‌کردن آن تصمیم مقتضی اتخاذ گردد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی، حضور سران جنبش عدم تعهد در تهران را خنثی کننده نقشه‌های شوم استکبار برای به انزوا کشاندن جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش ایلنا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، امروز در پیامی حضور سران غیرمتعهد‌ها را در تهران پیام‌آور صلح، ثبات، عدالت و دوستی و خنثی کننده نقشه‌های شوم استکبار برای به انزوا کشاندن جمهوری اسلامی ایران دانست.

پیام این مرجع تقلید به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و تحیت و تشکر از حضور شما عزیزان که حضورتان پیام‌آور صلح و ثبات و عدالت و دوستی است و تصمیماتتان ایجاد جنبش‌ها در راه شکوفا ساختن استعداد‌ها و استقلال کامل و آزادی ملت‌ها و مقابله با جریان‌های استکباری است تقدیر می‌نماییم. نصرکم الله و جزاکم الله خیرا و زادکم توفیقا

اکنون اجازه می‌خواهم که این چند مطلب را به عرض محترمتان برسانم؛
۱ـ حضور شما عزیزان در‌ام القرای حرکت‌های اسلامی نقشه شوم مثلث ضد انقلاب و سرویس‌های اطلاعاتی و برخی از کشورهای غربی را که برای زمین‌گیر کردن نظام اسلامی و به انزوا کشاندن ایران اسلامی گام برمی‌داشتند الحمدلله حقیقت را روشن و همه آن نقشه‌ها را نقش بر آب کرد.

۲ـ انتظار می‌رود این اصل که مردم با خودباوری و خوداتکایی و رشد فکری و فرهنگی لازم است سرنوشت خود را ورق بزنند و دیگران حق دخالت در سرنوشت آن‌ها ندارند را هرچه بیشتر و جدی‌تر مورد نظر قرار دهید.

ما با تکیه بر همین اصل سوریه را که با پشتوانه مردمی و انجام انتخابات در راه سرنوشت خود گام برمی‌دارد مورد پشتیبانی خود قرار می‌دهیم و بحرین را که مطالبات مشروع مردم را سرکوب و خواسته‌های آن‌ها را با ریختن خون و به زندان کشاندن پاسخ می‌دهد محکوم می‌نماییم.

۳ـ اختلاف‌افکنی‌های مذهبی و قومی به هر شکل که باشد سم مهلک است، انتظار می‌رود که در آن مجمع محترم با تدبیر قاطع در راه ریشه‌کردن آن تصمیم مقتضی اتخاذ گردد.

۴ـ بر اساس اصول اسلامی استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای مانند سایر مواهب خلقت حق همه ملت‌ها است و جلوگیری و مانع‌تراشی از این نعمت‌ها ظلم است و استفاده غیرصلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای به هر شکل که باشد از نظر علمای اسلام ممنوع است و انتظار می‌رود که آن مجمع محترم تصمیماتی قاطع در راه خلع سلاح هسته‌ای و شیمیایی از کل جهان اتخاذ نماید.

۵ـ یکی از اهداف مهم این مجمع محترم مقابله با جریان‌های ستم و سلطه‌گری و اشغالگری است که نمونه‌های آن‌ها را جهان، از جنگ ویتنام و دیروز عراق و امروز افغانستان و پاکستان و جاهای دیگر می‌بیند و مخصوصا رژیم اشغالگر اسرائیل که کانون شر و خطر است و با آواره ساختن مردم از سرزمین‌های خودشان و ریختن خون‌ها و کشتن کودکان و زنان و تخریب خانه‌ها و اختلاف‌افکنی‌ها و با حمایت و تقویت مستکبران پابرجاست و لازم است برای این مراکز بحران‌ها تصمیمات قاطع با توفیق خداوند اتخاذ شود.

بالاخره امروز چشم همه مظلومان، محرومان و مستضعفان جهان به تصمیمات شما دوخته است و منتظر و امیدوارند که با توفیقات الهی و همت والای شما به خواسته‌های آن‌ها جامع عمل پوشانده شود.

خداوند متعال به شما نصرت و توفیق عنایت بفرماید که خدمت شما به بشریت، عالم‌ترین خدمت‌هاست. در خاتمه، از این نظام مردمی و اسلامی که در ایران حاکم است و هم‌اکنون با مدیریت مقتدرانه مقام معظم رهبری اداره می‌شود و ادامه این راه را که راه انبیا و اولیای الهی است می‌دانیم و از رهبری و مدیریت فعلی حمایت می‌کنیم.

اللهم وفقنا به بتوفیقاتک
حسین نوری همدانی
۸/۶/۱۳۹۱

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز