خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه‌هنری استان قم در گفتگو با ایلنا:

حضور بین‌المللی آثار ایران را به جهان معرفی می‌كند

فرجی می‌گوید: در كشورهای دیگر مردم آنقدر كه ما از شرایط آنها اطلاع داریم از ما اطلاع ندارند و گاهی شاید فكر می‌كنند ما بسیار توسعه نیافته وعقب‌مانده هستیم، هنر می‌تواند این دیدگاه را تغییر دهد.

وحید فرجی شاید از معدود روسای حوزه‌های هنری كشور باشد كه با جدیت از برنامه‌های نمایشی و گروه‌های تئاتری حمایت می‌كند تا جایی كه امكان حضور نمایش شام آخر ساخته احمدسلیمانی در كشور ژاپن را فراهم كرد و در جشنواره همراه گروه بود تا با مسائل پیرامون حضوربین‌المللی آثار نمایشی آشنا شود و تاثیرات چنین حضوری را از نزدیك ببیند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرجی ضمن اعلام این خبر كه چاپ كتاب پنج دهه تئاتر استان قم را در دست چاپ داریم در خصوص برنامه‌های آینده خود، گفت: در بحث نمایش برای مناسبت‌های گوناگون مانند دهه فجر و ماه محرم نمایِش‌هایی درنظر گرفته شده است، طراح‌ مروارید با موضوع عفاف و حجاب را در دستور كار داریم كه در دبیرستان‌های قم با استقبال گسترده‌ای روبرو شد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط طرح تعذیه در پیش‌دبستانی‌ها و مدارس را برگزار كرده‌ایم كه واقعا در آشنایی كودكان با جریانات تاریخ اسلام و ائمه اطهار تاثیرگذاربود، امسال ادامه این طرح‌ها در دبیرستان‌ها و مدارس را خواهیم داشت.

این مدیر در ارتباط با استقبال مردم و مسئولان استان قم از هنر نمایش و تئاتر، بیان كرد: با توجه به اینكه نمایش‌های مذهبی برای مردم اجرا می‌كنیم این پذیرش بسیار خوب بوده و این هنر با استقبال مواجه شده است.

وی افزود: شاید باورنكنید هنگامی كه نمایشی روی صحنه می‌رود، از اولین روز اجرا تا انتها سالن‌ پراز جمعیت می‌شود، تا جایی كه اجراها را تمدید می‌كنیم و گاهی سالنی در اختیار نداریم كه انبوه جمعیت را در آن مستقر كنیم. مسئولان بسیار از ما حمایت كرده‌اند چون خود و خانواده‌ آن‌ها از مخاطب آثار نمایشی هستند كه اجرا می كنیم.

فرجی در ارتباط با اینكه آیا برای احداث زیرساخت‌های مورد نیاز گروه‌های نمایشی استان قم تلاش می‌كند یا نه، پاسخ داد: كارهای عمرانی در جریان است، به عنوان مثال اداره ارشاد استان طرح ساخت تالارشهر را دربرنامه دارد، خود ما نیز برنامه داریم فضایی را برای احداث یك سالن نمایش تخصصی تئاتر در اختیار بگیریم كه درحال گفتگو با مسئولان هستیم.

وی تصریح كرد: استان قم با توجه به اینكه درحال توسعه و عمران است و به امیدخدا حمایت‌های خوبی هم درخصوص اعتبارات مورد نیاز می‌شود، اما به هرحال با توجه به اینكه ده‌هزار هنرمند فعال در استان داریم این اعتبارات كم است و امكانات در كوتاه‌ مدت پاسخگوی نیازهای هنرمندان نیست.

مدیر حوزه هنری استان قم در پاسخ به این سوال كه آیا حوزه هنری قصد احداث سالن تئاتر را ندارد، گفت: در حال حاضر مشغول رایزنی با مسئولان شهرداری هستیم تا قطعه زمینی بگیریم كه بتوانیم محلی را احداث كنیم تا علاوه بر سالن نمایش، نگارخانه و دیگر امكانات را داشته باشد، به هرحال احداث چنین فضایی در برنامه‌های ما وجود دارد.

وی با بیان اینكه زمان مشخصی برای زمان بهره‌برداری از این فضا نمی‌توان ذكر كرد، ادامه داد: تلاش می‌كنیم، تهران هم در زمینه حمایت كم نمی گذارد و مقبولیت كار هنری در استان بسیار خوب است. این موجب شده كه نتوانیم پاسخگوی بسیاری از نیازها باشیم كه مسئله مهمی است كه برای رسیدگی به آن درتلاش هستیم.

فرجی درخصوص تجربه‌ای كه از سفر با گروه نمایش شام آخر‍‎ به اروپا و كشورهایی مانند ژاپن داشته است، گفت: این تجربه به ما نشان داد كه می توانیم حضور خوبی در حوزه نمایش و هنر در دیگر كشورها داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به اینكه یكی از رسالت‌های ما بیان پیام انقلاب است، افزود: از طریق هنر به خوبی می‌توانیم این رسالت را به جا بیاوریم، در كشورهای دیگر مردم آنقدر كه ما از شرایط آنها اطلاع داریم از ما اطلاع ندارند و شاید فكر می‌كنند ما بسیار توسعه نیافته وعقب‌مانده هستیم، هنر می‌تواند این دیدگاه را تغییر دهد، گاهی اصلا تصور نمی‌كنند كه چنین توانایی‌هایی داشته باشیم كه با حضور در عرصه هنر و جشنواره‌های هنری دیگر نقاط جهان می‌توانیم كشور خود را به دیگران معرفی كنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز