خبرگزاری کار ایران

امام جمعه بجنورد:

برای نخود و عدس نگرانیم ولی برای کتاب فرزندان مان دغدغه نداریم

افتخار ما مسلمانها این است که اولین کلام وحی به پیامبر ما با کلمه خواندن شروع شد و این نشان می دهد که دین اسلام صبغه فرهنگی دارد و انسان ها را از طریق فرهنگ به تعالی می رساند.

بجنورد - ایلنا: امام جمعه بجنورد گفت: متاسفانه دیده می شود برای نخود و عدس نگرانیم ولی برای کتاب فرزندان مان دغدغه ای نداریم.

به گزارش ایلنا حجت الاسلام «ابوالقاسم یعقوبی» در آیین آغازین هفتمین نمایشگاه کتاب استان تاکید کرد: اولین جمله نماز بخوان و روزه بگیر نبود بلکه این بود که:"بخوان!" البته خواندنی که انسان را به سمت ارزش‌های الهی ببرد.

وی ادامه داد: افتخار ما مسلمانها این است که اولین کلام وحی به پیامبر ما با کلمه خواندن شروع شد و این نشان می دهد که دین اسلام صبغه فرهنگی دارد و انسان ها را از طریق فرهنگ به تعالی می رساند.

وی افزود: خواندن مقدمه دانایی و پرورش خرد انسان و زمینه پیدایش تمامی تمدن‌ها و گسترش آنها بوده است.

امام جمعه بجنورد کتاب را بهترین مونس انسان عنوان کرد و گفت: حداقل ترین هدف برگزاری نمایشگاه کتاب را آشنایی مردم با کتاب و نزدیک شدن به فرهنگ مطالعه دانست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز با بیان این که کتاب، محور دانایی و معرفت است اظهار داشت: تصویب و اجرای ساخت 21 کتابخانه روستایی و 15 کتابخانه شهری در استان، نشان از توجه دولت به این امر مهم است.

حسین ثابت قدم وحید یادآور شد: حمایت از ناشران و نویسندگان، احداث کتابخانه ها و استفاده از توان فکری جامعه از دیگر فعالیت ها در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی است.

مدیر کل دفتر مطالعه و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور نیز در این مراسم گفت: علاوه بر بر پایی نمایشگاه از طریق برگزاری مسابقه های مختلف نسبت به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام برمی داریم.

امیدی به کمبود امکانات در فضای این نمایشگاه اشاره و اظهار امیدواری کرد: دغدغه همه مسئولان و متولیان در این زمینه برطرف شود و در سال های آینده شاهد برپایی نمایشگاه کتاب در سطح بین المللی باشیم.

در حاشیه بازدید استاندار و امام جمعه بجنورد از غرفه حجاب اسلامی در بخش جنبی استاندار با انتقاد از ضعف موجود در این غرفه گفت: متاسفانه وقتی به مسائل اصلی مثل حجاب در نمایشگاه ها می رسیم می بینیم هیچ محتویاتی در این غرفه ها برای نسل جوان وجود ندارد و این نشان می دهد در بخش فرهنگ سازی و فرهنگی ضعیف عمل می کنیم.

هفتمین نمایشگاه کتاب استان خراسان شمالی در 3 سالن اصلی و 2 سالن جنبی علاوه بر فروش کتاب برنامه هایی از قبیل نشست های فرهنگی و تئاتر خیابانی را برگزار می کند.

این نمایشگاه تا سیزدهم ماه جاری در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خراسان شمالی برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز