خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدامات بهداشتی درمانی استان زنجان خبر داد:

90هزار دانشجو در دانشگاه های استان زنجان مشغول به تحصیل هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از مشغول به تحصیل بودن 90 هزار دانشجو در دانشگاه‌‌های استان زنجان خبر داد.

زنجان ـ ایلنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از مشغول به تحصیل بودن 90 هزار دانشجو در دانشگاه‌ های استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان رحیم سروری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان شب گذشته در نخستین همایش مغز و اعصاب گفت: بیش از 17 دانشگاه در استان زنجان فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه زنجان یک استان دانشگاهی است، افزود: 90 هزار دانشجو در دانشگاه های استان مشغول به تحصیل هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه شور و شعور حسینی و غواصان دریا دل از مشخصات بارز استان زنجان است، ادامه داد: این استان در حال حاضر حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد.

وی به دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اشاره کرد و گفت: این دانشگاه 220 عضو هیئت علمی و حدود 2 هزار و 300 دانشجو دارد.

سروری از انجام مداخلات پزشکی برای کاهش صدمات در سطح استان زنجان خبر داد و افزود: با اقدامات انجام شده زیر فاکتورهای لازم قبل، بعد و حین زایمان به صورت کامل کنترل می ‌شود.

وی بیمارستان آیت ‌الله موسوی زنجان را از بیمارستان‌ های کم نظیر شمال‌غرب کشور دانست و ابراز کرد: آمارهای مرگ و میر در کودکان زیر یک ماه به حدود 9 درصد، زیر یک سال به حدود 15 درصد و زیر پنج سال به 18درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به حضور اساتید رشته مغز و اعصاب کودکان کشور و همچنین اعضای انجمن نورولوژی کشور که در سال 79 تشکیل شده است در نخستین همایش مغز و اعصاب زنجان، از همه آنها به ویژه محمد غفرانی تقدیر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز