خبرگزاری کار ایران

مدیر شیلات استان زنجان خبر داد:

رشد 500 درصدی استان زنجان در تولید آبزیان

مدیر شیلات استان زنجان از رشد 500 درصدی استان در تولید آبزیان خبر داد و گفت: در سال گذشته 5 هزار و 500 تن آبزی در استان تولید شده است.

زنجان ـ ایلنا: مدیر شیلات استان زنجان از رشد 500 درصدی استان در تولید آبزیان خبر داد و گفت: در سال گذشته 5 هزار و 500 تن آبزی در استان تولید شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمود صیاد بورانی، مدیر شیلات استان زنجان در حاشیه نمایشگاه دولت مهر

به خبرنگارایلنا گفت: در سال 84 میزان تولید آبزیان در استان زنجان 880 تن بود ولی به برکت خدمات دولت نهم و دهم این میزان در سال 90 به 5 هزار و 500 تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در تولید آبزیان رشد متعادلی را نسبت به سال های قبل داشته است، افزود: متوسط رشد آبزی پروری در کشور 10 درصد در سال است ولی این میزان در استان زنجان 30 تا 58 درصد است.

این مقام مسئول زنجان را جزو استان های برتر در آبزی پروری عنوان کرد و ادامه داد: در طول دولت نهم و دهم طرح های مختلف آبزی پروری در استان زنجان اجرا شده است.

وی روند صدور مجوزهای سرمایه گذاری در بخش آبزی پروری و اعتبارات اختصاص یافته در این بخش در استان زنجان را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: این امر بیانگر روبه رشد بودن این عرصه در استان زنجان است.

این مقام مسئول متوسط مصرف ماهی در استان زنجان در سال 84 را 8/2 کیلوگرم برای هر نفر اعلام کرد و ابراز کرد: این میزان در سال 90 به ازای هر یک نفر به 3/5 کیلیوگرم افزایش یافته است.

وی برپایی نمایشگاه های عرضه محصولات شیلات، برگزاری کلاس های پرورش آبزیان، تهیه بسته های فرهنگی از جمله کتاب و سی دی و ارائه رایگان آن به علاقمندان را از دلایل افزایش مصرف و فروش ماهی زنده در سطح استان زنجان دانست.

بورانی در ادامه از احداث مجتمع 20 واحدی پرورش ماهی در سیستم های مدار بسته در استان زنجان خبر داد و افزود: در استان زنجان در حال حاضر 2 مزرعه پرورش ماهی در سیستم مدار بسته فعالیت می کند و 2 واحد دیگر نیز در دست ساخت است و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی یادآور شد: میزان تولید ماهی در سیستم های پرورش ماهی مدار بسته نسبت به روش سنتی آن بالاست و همچنین در سیستم های مدار بسته در مصرف اب نیز صرفه جویی می شود.

این مقام مسئول یادآور شد: در استان زنجان 240 مزرعه پرورش ماهی های سردابی و 60 مزرعه پرورش ماهی های گرمابی به روش سنتی در داخل سدهای خاکی و مزارع فعالیت می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز