خبرگزاری کار ایران

احمدی نژاد در دیدار وزیر امور خارجه مالی:

برای کمک به پیشرفت و آبادانی مالی آماده ایم

امروز منطقه ما در آتش افراط‌گرایی می‌سوزد و هر روز در عراق، افغانستان و پاکستان بسیاری از مردم به واسطه این افراط‌گرایی کشته می‌شوند/گروه‌های اقتصادی و فرهنگی دو کشور باید تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

رییس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز منطقه ما در آتش افراط‌گرایی می‌سوزد و هر روز در عراق، افغانستان و پاکستان بسیاری از مردم به واسطه این افراط‌گرایی کشته می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری،محمود احمدی‌نژاد عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار «جبرئیل باسوله» وزیر امور خارجه مالی، مردم این کشور را انسان‌هایی مؤمن، باصفا و صمیمی توصیف کرد و اظهار داشت: مالی کشوری سرشار از استعدادهای طبیعی و مستعد برای پیشرفت است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمنان مردم مالی هرگز نمی‌خواهند این کشور مسیر استقلال و پیشرفت را طی کند، تصریح کرد: مطمئناً مسئولان این کشور در مالی با درایت، تدبیر و استقامت خود مسائل را پیش برده و مشکلات را از بین می‌برند.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در کنار و دوستار ملت مالی به عنوان برادران دینی و انسان‌هایی که به دنبال عدالت، ایمان پیشرفت کشور خود هستند، ‌قرار دارد، گفت: مالی سرزمین انسان‌های بزرگ و دیار حکمت اندیشه و فرهنگ بوده و مطمئن هستم که به خوبی می‌توانند در مسیر پیشرفت گام بردارند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه رفت و آمد میان مسئولان دو کشور بیشتر شده و گروه‌های اقتصادی و فرهنگی ایران و مالی تعامل بیشتری با یکدیگر داشته و در زمینه سیاست نیز مناسبات خود را افزایش دهیم، افزود: جمهوری اسلامی ایران در حد توان آمادگی دارد تا به دولت و ملت مالی در مسیر پیشرفت و آبادی این کشور کمک کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه قدرت‌های استکباری در پشت صحنه افراط‌گرایی موجود در جهان قرار دارند، اظهار داشت: امروز منطقه ما در آتش افراط‌گرایی می‌سوزد و هر روز در عراق، افغانستان و پاکستان بسیاری از مردم به واسطه این افراط‌گرایی کشته می‌شوند.

جبرئیل باسوله وزیر امور خارجه مالی ضمن قدردانی از میزبانی مناسب و شایسته جمهوری اسلامی ایران در برگزاری اجلاس شانزدهم غیرمتعهدها، خاطر نشان کرد: برگزاری این اجلاس در جمهوری اسلامی ایران نمادی از بزرگی و قدرت سیاسی در این کشور است.

وزیر امور خارجه مالی همچنین خواستار حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت مالی در مسیر پیشرفت و آبادانی مالی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز