خبرگزاری کار ایران

رییس هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان رضوی:

از نماد پایتخت معنوی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای رونمایی می‌شود

18 تا 20 شهریورماه امسال این هیأت میزبان مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای قهرمانی کشور خواهد بود.

رییس هیأت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه ای خراسان رضوی گفت: 17 شوال برابر با 14 شهریورماه سال جاری و همزمان با روز فرهنگ پهلوانی از نماد پایتخت معنوی ورزش پهلوانی و زورخانه ای رونمایی می شود.

به گزارش ایلنا، داوود آقامعلی زاده در شانزدهمین نشست خبری هیأت های ورزشی استان با اعلام این خبر افزود: فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای طی مراسمی جشنی در روز 14 شهریورماه امسال در محل تالار وحدت تهران این نماد را به استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی اعطا خواهد کرد.

وی با اشاره به دایر شدن دبیرخانه پایتخت معنوی ورزش پهلوانی و زورخانه ای در مشهد، اظهار داشت: استانداری خراسان رضوی در این زمینه پشتیبانی همه جانبه از این ستاد را اعلام نموده است.

وی در ادامه از برگزاری جشن در روز 17 شوال توسط هیأت پهلوانی و زورخانه ای خراسان رضوی خبر داد و گفت: این مراسم در محل باشگاه آستان قدس با حضور نمایندگان تمامی باشگاه های ورزش پهلوانی و زورخانه ای مشهد برگزار خواهد شد.

رییس هیأت پهلوانی و زورخانه ای خراسان رضوی با بیان اینکه فدراسیون متبوع به دلیل موقعیت ویژه شهر مشهد راغب به واگذاری میزبانی برنامه های مختلف این ورزش به شهر مشهد است، افزود: بر این اساس 18 تا 20 شهریورماه امسال این هیأت میزبان مسابقات پهلوانی و زورخانه ای قهرمانی کشور خواهد بود.

آقامعلی زاده تامین هزینه های این هیأت را از ابتدای سال جاری تاکنون بدون مشکل عنوان کرد و گفت: در سال 91 مبلغ 4 میلیون تومان از سوی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای و مبلغ 8 میلیون تومان از طرف اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به حساب این هیأت واریز شده است. در این راستا فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای نیز در بخش ارسال 60 ضرب صنعتی و تجهیزات زورخانه ای به این هیأت کمک نموده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به نظر فدراسیون مبنی بر برگزاری رقابت های مختلف این رشته ورزشی در مشهد به طور حتم به حمایت مالی بخش خصوصی، خیرین و همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان نیازمند هستیم.

رییس هیأت پهلوانی و زورخانه ای خراسان رضوی بیشترین میزان بازوبندهای پهلوانی اعطا شده به ورزشکاران از سوی فدراسیون متبوع را به فعالان این رشته ورزشی در خراسان رضوی اعلام کرد و افزود: در بخش اهدای رتبه 9 که بالاترین امتیاز در ورزش پهلوانی و زورخانه ای به پیشکسوتان این عرصه به شمار می رود 9 تن از این افراد در استان حائز این رتبه شدند.

آقامعلی‌زاده در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره مرشدان برتر ایران زمین در شهرستان سبزوار طی ماه های گذشته، اظهار داشت: در این برنامه علی ناری از شهرستان سبزوار به عنوان برترین مرشد ایران شناخته شد.

وی تعداد زورخانه های موجود در سطح استان خراسان رضوی را 60 گود، در شهرستان های استان 7 مورد و در شهر مشهد تعداد 14 گود اعلام کرد و افزود: بزرگترین گود زورخانه نیز در شهرستان بردسکن واقع شده و تعداد 15 باشگاه نیز در سطح استان خراسان رضوی در حال احداث است. شناسایی مناطق محروم که از گود زورخانه محروم هستند و پیگیری بودجه لازم به منظور تخصیص به این بخش از دیگر فعالیت های است که در هیأت پهلوانی و زورخانه ای استان در حال انجام است. به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف و بهره مندی از تجربه ها و نظرات پیشکسوتان این عرصه از باشگاه های فعال در سطح شهر مشهد به طور مستمر سرکشی می شود.

آقامعلی‌زاده در خصوص اقدامات انجام شده توسط این هیأت در بخش آموزش، اظهار داشت: در حال حاضر آموزش رده های سنی نونهالان و نوجوانان در محل مجموعه ورزشی کارگران مشهد انجام می‌شود و برگزاری کلاس مربیگری زورخانه‌ای با حضور 30 نفر از علاقه‌مندان نیز در چندماه گذشته اجرا شده است. با همکاری باشگاه چمران و شهرداری مشهد در زمینه استعدادیابی، برنامه هایی در حال پیگیری است.

وی در پایان خواستار حمایت بیش از گذشته رسانه‌های گروهی استان خراسان رضوی از ورزش پهلوانی شد و گفت: این ورزش به عنوان یک سنت باید به منظور معرفی هرچه بهتر به مردم مورد توجه ارباب جراید و صدا و سیما قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز