خبرگزاری کار ایران

کارت های الکترونیکی سیستم لرزش در پالایشگاه خانگیران بومی سازی شد

سازنده این نوع کارت ها یک شرکت آمریکایی می باشد که با توجه به ماهیت تحریمی قطعه فوق و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، این کارت ها توسط یک شرکت داخلی طراحی شده است.

رئیس تعمیرات ابزار دقیق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از بومی سازی کارت های الکترونیکی سیستم لرزش در این شرکت خبر داد.
به گزارش ایلنا از مشهد، علی بیات با اعلام این خبر افزود: کارت های الکترونیکی سیستم Vibration بر روی سیستم توربین ماشین های حساس کاربرد دارد و از ماشین های دوار در توربین های گازی، بخاری، دمنده  واحدهای بازیافت گوگرد و کمپرسورهای واحد تصفیه گاز حفاظت می کند.
وی با بیان این که سازنده این نوع کارت ها یک شرکت آمریکایی می باشد اظهارداشت: با توجه به ماهیت تحریمی قطعه فوق و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، این کارت ها توسط یک شرکت داخلی طراحی شده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: با پیگیری های بخش فنی و خودکفایی واحد ابزار دقیق پالایشگاه خانگیران امکان ساخت این کارت ها در داخل کشور فراهم گردیده است و توسط منابع داخلی و به روش مهندسی معکوس بومی سازی شده است.
بیات با بیان این که ارزش سرمایه ای تجهیزات موجود در قسمت های مختلف پالایشگاه بالغ بر چندین میلیارد دلار است  ادامه داد: این کارت ها پس از مهندسی معکوس با همان کیفیت کارت های اصلی آمریکایی ساخته و تست های عملیاتی آن موفقیت آمیز بوده است.
رئیس تعمیرات ابزار دقیق پالایشگاه خانگیران هزینه ساخت این کارت ها را یک ششم قیمت آمریکایی دانست و بیان داشت: هزینه خرید این کارت ها از خارج در یک دوره سه ساله یک میلیارد و 800 میلیون ریال می باشد اما قیمت تمام شده ساخت داخل 390 میلیون ریال می باشد.
وی تاکید کرد: سود صرفه جویی از بومی سازی این کارت ها یک میلیارد و 400 میلیون ریال می باشد.
بیات خاطر نشان ساخت: علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه ها، زمان دسترسی به آنها و قابلیت ساخت و تعمیر آنها در داخل و همچنین تامین قطعات یدکی آنها در داخل کشور فراهم شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز