خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

برگزاری همایش ملی پدافند غیرعامل حوزه دریای خزر در پاییز امسال در گیلان

استاندار گیلان از برگزاری همایش ملی پدافند غیرعامل حوزه دریای خزر توسط اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با مشارکت وزارت کشور در پاییز امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جلسه پدافند غیرعامل گیلان بیان کرد: به نظر می‌رسد برخی از دستگاه‌ها به اهمیت پدافند غیرعامل واقف نیستند.

نجفی از برگزاری همایش ملی پدافند غیرعامل حوزه دریای خزر توسط اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با مشارکت وزارت کشور در پاییز امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: سازمان پدافند غیرعامل، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین دستگاه‌های اجرایی استان در برگزاری همایش مذکور مشارکت دارند.

استاندار گیلان ادامه داد: پدافند غیرعامل در بخش شیلات، کشاورزی، امنیت غذایی و توسعه پایدار در دریای خزر و آلودگی‌های زیست‌محیطی و بیولوژیک در دریای خزر از جمله محورهای همایش مذکور است.

نجفی افزود: همایش ملی مذکور با محوریت پدافند غیرعامل، پدافند غیرعامل در حوزه گردشگری و اکوتوریسم دریای خزر، حمل و نقل دریایی و الزام‌های پدافندی و منابع انرژی دریایی از نگاه پدافند غیرعامل برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: پدافند غیرعامل به معنای جنگ و درگیری نیست، بلکه کشور باید خود را برای مقابله با حمله در عرصه‌های مختلف آماده کند.

نجفی پدافند غیرعامل در مهندسی با رویکرد استان‌های شمالی را از محورهای همایش ملی پدافند غیرعامل حوزه دریای خزر ذکر کرد و تصریح کرد: نفوذ دشمن، چالش‌ها و راهکارها با نگاه مسائل استان‌های کرانه دریای خزر، معماری و شهرسازی استان‌های ساحلی با رویکرد پدافند غیرعامل و تهدیدهای جدید در حوزه دریای خزر با نگاه آینده‌پژوهی از دیگر موضوع‌های همایش مذکور است.

استاندار گیلان با بیان اینکه کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و ترکیه درگیر شرایط نامطلوب هستند، گفت: در منطقه‌ای که بنای ناامنی در آن دارند، حضور داریم و برخی به‌دنبال جنگ‌افروزی هستند.

نجفی خواستار همکاری و مشارکت تمام دستگاه‌ها در برگزاری همایش ملی پدافند غیرعامل حوزه دریای خزر شد و ادامه داد: اگر فعالیت تمام بخش‌های پدافند غیرعامل بر مبنای علمی و فناوری باشد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی به شرایط مطلوب در کشور اشاره کرد و یادآور شد: منطقه شرایط مطلوبی ندارد و ابرقدرت‌ها منطقه را رها نکردند و به‌دنبال جنگ‌افروزی هستند.

کد خبر : ۳۶۱۳۹۲