خبرگزاری کار ایران

توقف رسیدگی به مشکلات کارگران پیمانکاری مس سرچشمه

توقف رسیدگی به مشکلات کارگران پیمانکاری مس سرچشمه
کد خبر : ۳۰۴۷۵۱

به دلیل برگزار نشدن انتخابات مربوط به تعیین نماینده کارگران پیمانکاری مس سرچشمه، قرار رسیدگی به مشکلات صنفی این کارگران هنوز معطل مانده است.

یکی از کارگران پیمانکاری مس سرچشمه با اعلام این خبر به ایلنا گفت: در جریان تجمعی که هفته گذشته در مقابل نهاد ریاست جمهوری داشتیم به ما گفته شد که اگر از میان خود افرادی را به عنوان نماینده انتخاب کنیم این نمایندگان در جلساتی که قرار است برای رسیدگی به خواسته‌های صنفی ما برگزار شود شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل از زمانی که به کرمان بازگشتیم برای انتخاب نماینده درخواستی را در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرده‌ایم که تا این لحظه بی‌پاسخ مانده است و با این شرایط تکلیف وعده‌هایی که در نهاد ریاست جمهوری به ما داده شد معلوم نیست.

به گفته این کارگر پیمانکاری مس سرچشمه در جریان تجمع ماه گذشته او همکارانش نیز مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت از آن‌ها خواسته بودند تا برای رسیدگی به مطالبات صنفی آنه از میان خود نمایندگانی را انتخاب کنند اما آن زمان نیز اداره کار به درخواست ما ترتیب اثر ندادند.

این کارگر پیمانکاری مس سرچشمه ادامه داد: از آنجا که قراردادهای کاری همه ما کوتاه مدت است، این احتمال وجود دارد که قرارداد‌های کاری افرادی که به نمایندگی انتخاب می‌ شوند توسط کارفرما یا پیمانکار تمدید نشود.

وی ادامه داد: برای همین تصمیم داریم تا نمایندگان خود را بصورت قانونی و با تایید اداره کار انتخاب تا بلکه امنیت شغلی آن‌ها در زمان برگزاری جلسات مذاکره تامین شود.

نزدیک به ۲۵۰ کارگر پیمانکاری مس سرچشمه برای پیگیری مطالبات صنفی خود از شنبه تا چهارشنبه گذشته در تهران بودند، این کارگران که در ابتدا نزدیک به ۱۵۰ نفر بودند در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کرده بودند، و چون از جلساتی که میان آن‌ها با مسئولان وزات صنعت، شرکت مس و پیمانکار راضی نبودند در روزهای بعد بر تعداد آن‌ها افزوده شد و در ‌‌نهایت این کارگران مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری تجمعی را برپا کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز