خبرگزاری کار ایران

کارگران منطقه عملیاتی پارسیان «نهاد صنفی» می‌خواهند

کارگران منطقه عملیاتی پارسیان «نهاد صنفی» می‌خواهند
کد خبر : ۲۵۸۹۷۵

در پی اعتراض صنفی روز ۱۲ اسفند ماه کارگران پیمانی منطقه عملیاتی «پارسیان» واقع در استان فارس و توقف کار ، نماینده کارگران واحد ترابری این منطقه خواستار شکل گیری «شورای اسلامی کار» برای پی گیری مطالبات صنفی کارگران شد.

 «محمد عباسی» روز گذشته در اولین جلسه ستاد بزرگداشت هفته کارگر شهرستان لامرد به مشکلات کارگران پیمانی منطقه عملیاتی پارسیان پرداخت و گفت: اعتراض هفته گذشته کارگران پیمانی پارسیان صرفا به منظور تاخیر در پرداخت حقوق نبوده بلکه این کارگران مطالبات صنفی دیگری دارند که سال‌ها از سوی مسئولان مغفول مانده است. به همین دلیل کارگران معتقدند شکل گیری این نهاد صنفی در شرایطی که بخش زیادی از مطالبات اولیه کارگران پیمانی در این منطقه نادیده گرفته می‌شود، ضرورت دارد.

او یاد آور شد: تقویت امنیت شغلی و جلوگیری از اخراج سلیقه‌ای کارگران، حذف اخذ سفته و انعقاد قرارداد سفید امضاء توسط برخی کارفرمایان در گرو ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری است تا بتوانند در مقابل این ظلم‌های آشکار مقاومت کنند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه ما دراین مجموعه بزرگ کارگری با دو پدیده تطمیع وتهدید روبرو هستیم. اگر مسئولان می‌خواهند برای مسئله اشتغال و رفع مشکلات صنفی کارگران این منطقه کاری انجام دهند نباید شعار بدهند بلکه با عملی کردن وعده‌های خود با تغییر رویه‌ای فعلی که در منطقه پارسیان حاکم است از کارگرانی که مظلوم واقع شده‌اند حمایت کنند.

کارگران معتقدند شکل گیری این نهاد صنفی در شرایطی که بخش زیادی از مطالبات اولیه کارگران پیمانی در این منطقه نادیده گرفته می‌شود، ضرورت دارد.

به گفته عباسی، کارگران منطقه عملیاتی پارسیان خواسته‌های صنفی خود را با تمامی مسئولان منطقه مطرح و پیگیری کرده‌اند اما هنوز پاسخ قاطعانه‌ای دریافت نکرده‌اند.

او با تاکید بر اجرای خواسته صنفی کارگران منطقه عملیاتی پارسیان از سوی مسئولان در ادامه گفت: تشکیل شورای اسلامی کار خواسته صنفی و قانونی کارگران منطقه عملیاتی پارسیان است. از مسئولان می‌خواهیم که کمک کنند تا شورای اسلامی کار در این مجموعه کارگری تشکیل شود تا مشکلاتشان به صورت ریشه‌ای پی گیری ومرتفع شود.

نماینده کارگران پارسیان متذکر شد: مجموعه خطیر منطقه گازی پارسیان که با تلاش کارگران به یک مجموعه تولیدی و مهم تبدیل شده و یک چهارم گاز کشور را تولید می‌کند، نباید کارگران شاغل در آن بی‌اهمیت فرض شوند و مسئولان به راحتی از کنار مشکلات آنان عبور کنند چرا که این موضوع با امنیت ملی کشور در ارتباط است.

این فعال کارگری در منطقه عملیاتی پارسیان اضافه کرد: مشکل دیگری که ما در منطقه گازی پارسیان با آن روبرو هستیم نیز به کارگیری نیروهای غیرمتخصص غیربومی است واین را بار‌ها فعالان کارگری منطقه به مسئولان تذکر داده‌اند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز