خبرگزاری کار ایران

مدبر خبر داد:

طراحی بازسازی ورزشگاه‌شیرودی به مسابقه گذاشته می‌شود

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور اعلام کرد: طراحی بازسازی بافت فرسوده ورزشگاه پرخاطره شهید شیرودی به مسابقه گذاشته می شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مصطفی مدبر در نشست خبری در محل مجموعه فرهنگی ورزشی شهید شیرودی گفت: در حال حاضر طرح بازسازی ورزشگاه شیرودی در کمیسیون ماده 5 استان (تغییر کاربری) در دست بررسی است. مدیر مجموعه ورزشی شیرودی پیش تر از طرح جامع بازسازی این مجموعه با همکاری بخش های دولتی و خصوصی خبرداده بود.

بر این اساس قرار است اعتبارات بازسازی ورزشگاه شیرودی از محل بودجه وزرات ورزش و بخش خصوصی با مشارکت شهرداری تامین شود که با توجه به بافت فرسوده این مجموعه شرکت توسعه ونگهداری اماکن ورزشی نیزاهتمام ویژه ای نسبت به بازسازی آن دارد. زمین ورزشگاه امجدیه در سال 1306خورشیدی، 10سال پیش ازآنکه فدراسیون فوتبال ایران بنیاد نهاده شود، از فردی به نام امجد نظام خریداری شد. وی شرط نهاد که این ورزشگاه به نام خود او 'امجدیه' نامگذاری شود.

طرح نخستین این زمین فوتبال با ظرفیت 25 هزار نفر آماده شد و ساختمان آن در سال 1317به پایان رسید و در سال 1318 با برگزاری اولین دوره مسابقات قهرمانی ایران فعالیت خود را آغاز کرد و در طول زمان تغییراتی در آن صورت گرفت. ورزشگاه امجدیه پس از انقلاب اسلامی به نام علی اکبر شیرودی خلبان شهید هوانیروز ارتش در دفاع مقدس نام گذاری شد و در حال حاضر این مجموعه بیش از 16 رشته ورزشی و برخی در دو بخش زنان و مردان پذیرای عموم است.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره کلیات طرح اولیه بازسازی این مجموعه قدیمی گفت: بافت فرسوده ورزشگاه شیرودی، کمبود فضای ورزشی ، دسترسی های نامناسب برای استفاده از این مجموعه، کمبود فضای پارکینگ برای ورزشکاران، نبود فضای لازم برای تجهیز لوازم و امکانات ورزشی و کمبود فضای سبز از جمله مواردی بود که ما را بر آن برداشت تا طرح جامعی برای بازسازی این مجموعه در نظر بگیریم.

مدبر درباره اهداف این طرح گفت: افزایش ظرفیت سه برابری فضای ورزشی موجود، تامین 12 هزار پارکینگ، بازسازی و اصلاح زمین چمن و سکوی تماشاگران، حفظ و ترمیم استخرهای موجود، ایجاد مجموعه ای برای تامین تجهیزات لوازم ورزشی، ساماندهی فضاهای اداری، ایجاد هتل ورزش و ارایه خدمات پزشکی و تامین دسترسی ورزشکاران از مترو به این مجموعه که با استقبال شهرداری هم روبروشده، از جمله اهداف این طرح است .

به گفته وی میراث این مجموعه ورزشی و ما به میزان 40 درصد تغییرات جدیدی برای آن ایجاد خواهیم کرد و مابقی فضای آن نیز مورد بهسازی قرار می گیرد. مدیر عامل شرکت توسعه در عین حال تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است که در بازسازی این ورزشگاه قدیمی، قدمت آن حفظ شود.

مدبر در عین حال اضافه کرد: برای اجرای بازسازی مجموعه ورزشی شهید شیرودی از مشارکت شهرداری و وزارت راه و شهرسازی نیز استفاده خواهیم کرد ضمن اینکه در این طرح موضوعاتی مانند زیست محیطی نیز مدنظر قرار می گیرد. وی اظهارداشت: طراحی ورزشگاه شیرودی با نظر خواهی از کارشناسان در قالب یک مسابقه و پس از انتخاب بهترین طرح پیشنهادی ،عملیات اجرایی آن آغاز می شود .

وی افزود: هرچند طرح اولیه بازسازی این مجموعه ورزشی آماده شده اما در صورت انتخاب طرح برتر این امکان وجود دارد که طرح اولیه ما دچار تغییرات شود. مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی یادآور شد که کاسه اصلی ورزشگاه قدیمی شیرودی دچار تغییرات نخواهد شد و تنها سکوهای آن تغییر می کند و ظرفیت این استادیوم بین 5 تا 10 هزار نفر در طرح جدید پیش بینی شده است.

به گفته مدبر، طرح بازسازی به صورت مرحله ای و فاز به فاز اجرا خواهد شد و در حال حاضر نمی توان زمان دقیقی برای بازسازی کامل آن تعیین کرد. مدبر درباره بودجه بازسازی این مجموعه گفت: برای اجرای این طرح از طرف دولت بودجه کمکی چندانی تخصیص داده نشده است به همین منظور ما از همکاری بخش خصوصی برای این کار استفاده خواهیم کرد و با تامین منابع مالی لازم و کافی می توانیم با سرعت اجرای این طرح را پایان دهیم.

وی تاکید کرد: خدمات مجموعه ورزشی شهید شیرودی صرفا جنبه قهرمانی ندارد بلکه شامل عموم مردم هم می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه درباره هزینه کامل این طرح گفت: رقمی بیش از هفت هزار میلیارد تومان برآورد شده است البته در این زمینه شهرداری نیز کمک های لازمی را نسبت به اجرای این طرح داشته و دارد.

مدبر در پاسخ به این پرسش که آیا با بخش خصوصی برای تامین منابع مالی جهت اجرای این طرح رایزنی هایی صورت گرفته است یا خیر اظهارداشت: در حال حاضر در این باره صحبتی نشده زیرا ما منتظر طراحی بازسازی این مجموعه از سوی متخصصین امر هستیم ولی پیش بینی می شود که با استقبال بسیار خوبی از سوی بخش خصوصی روبه رو خواهد شد.

مشکل بودجه ای برای تکمیل طرح 75 هزار نفری نقش جهان نداریم/ عملیات عمرانی امسال پایان می یابد

مدبر در بخش دیگری از این نشست خبری درباره آخرین وضعیت ورزشگاه نقش جهان اصفهان گفت: همانطور که می دانید پایان سال 93 تفاهم نامه ای بین شرکت توسعه و شرکت فولاد اصفهان برای تکمیل این طرح به امضا رسید اما شرکت فولاد پس از دو ماه اعلام کرد که به دلیل تخصصی بودن، شرکت توسعه ادامه تکمیل طرح را به شرکت ما محول کرد براین اساس از ابتدای سال 94 نیز ادامه فعالیت برای تکمیل این طرح با حدود 200 نفر کارگر آغاز شد و پیش بینی می شود اواخر بهمن ماه امسال سازه فلزی این طرح پایان یابد.

وی گفت: شرکت فولاد درحال حاضر همکاری های بسیار خوبی را با شرکت توسعه دارد و مشکل بودجه ای نیز برای تکمیل عملیات عمرانی طرح 75 هزار نفری ورزشگاه نقش جهان نداریم. به گفته مدبر این شرکت تاکنون طی سه قسط 5 میلیارد تومان پرداخت کرده و پیش بینی می شود تا پایان سال حدود 12 میلیارد تومان برای تکمیل این طرح اختصاص یابد.

ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان طی یکی دو ماه آینده با حضور رییس جمهوری افتتاح می شود

مدیرعامل شرکت توسعه درباره افتتاح ورزشگاه سمنان گفت: این ورزشگاه درحال حاضر آماده افتتاح می باشد و ما منتظر سفر رییس جمهوری به این استان برای بهره برداری رسمی آن هستیم.

وی درباره افتتاح پیست دوچرخه سواری کرمان نیز گفت: این پیست قرار است با حضور معاون اول رییس جمهوری طی دو ماه آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

نصب سریعتر صندلی های طبقه دوم آزادی درصورت مشارکت سازمان لیگ

مدیرعامل شرکت توسعه همچنین درباره نصب صندلی های سکوی طبقه دوم مجموعه فرهنگی ورزشی آزادی گفت: سکوهای بتنی طبقه دوم این مجموعه دچار فرسودگی های طبیعی شده است و ما قبل از آنکه صندلی را نصب کنیم باید وضعیت بتن ها را تثبیت کنیم.

مدبر ادامه داد: در حال حاضر مراحل آزمایش تست بتن برای نصب صندلی ها در دستور کار قرار دارد که پس از اتمام این کار صندلی نصب خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که قرار بود سازمان لیگ بخشی از هزینه نصب صندلی های سکوی دوم این مجموعه متقبل شود گفت: اگر سازمان لیگ برای نصب این صندلی ها مشارکت می کرد این کار سریعتر انجام می شد، در غیر اینصورت شرکت توسعه خود هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.

ایران آمادگی میزبانی برای مسابقات بین المللی دارد

مدبر در بخش دیگری از این نشست تصریح کرد: ما آمادگی میزبانی برای مسابقات بین المللی را داریم و حتی طی بازدیدی که ناظران بین المللی از مجموعه های ورزشی کشور را داشته اند، اذعان کردند که ایران می تواند میزبانی رقابت های بین المللی را برعهده گیرد .

وی تاکید کرد که ما از نظر تجهیزات و امکانات ورزشی برای برگزاری مسابقات بین المللی کاملا آماده هستیم.

طرح بازسازی مجموع سوارکاری نوروزآباد در دستور کار قرار گرفت

مدیر عامل شرکت توسعه درباره اینکه شنیده شده مجموعه ورزشی نوروزآباد قرار است مورد تخریب قرار گیرد گفت: سال گذشته با تلاش شرکت توسعه توانستیم مشکلات مدعیان مالکیت این مجموعه را حل و رضایت آن ها را جلب کنیم، پس از رفع تصرف، محل اسکان افرادی که در اطراف مجموعه نوروزآباد زندگی می کردند تخریب شده و تبدیل به فضای ورزشی شد.

مدبر گفت: همچنین طرح جامع بازسازی سوارکاری مجموعه نوروزآباد نیز آماده است که با همکاری بخش خصوصی مورد بازسازی قرار خواهد گرفت.

 

کد خبر : ۳۰۴۹۱۹