خبرگزاری کار ایران

ستاره‌ای که چشم‌ها را خیره کرد

آینده مبهم پوگبا در یووه/ پل بر سر چند راهی!

ادامه درخشش ستاره فرانسوی یووه او را در مسیری قرار داده که تصمیم‌گیری برای آینده فوتبالی‌اش سخت‌تر از هر زمان دیگری شده است.

به گزارش ایلنا، درخشش پل پوگبا در ترکیب یوونتوس این روزها چشم‌های زیادی را معطوف به خود کرده و باشگاه‌های بزرگی در رقابت برای عقد قرارداد با این ستاره فرانسوی هستند که همین مساله کار را برای تصمیم‌گیری این بازیکن افریقایی‌تبار دشوار کرده است.

از باشگاه‌های بارسلونا، رئال‌مادرید، چلسی، پاریس‌سن‌ژرمن و حتی 2 تیم شهر منچستر به عنوان مقصد این بازیکن جوان نام می‌برند که تعدد تیم های خواهان پل کار را برای اتخاذ تصمیم نهایی سخت‌تر کرده چراکه او روزهای خوبی را به همراه بانوی پیر در تورین پشت سر گذاشته و با این تیم این فصل نیز سری A  را فتح کرده و به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم رسیده و بخت قهرمانی دوباره در این رقابت‌ها را دارد.

حالا او بر سر چند راهی قرار گرفته و مشخص نیست آینده فوتبالی او در کدام باشگاه بزرگ اروپایی رقم خواهد خورد.آیا او به همان شکلی که از منچستر جدا و به یووه پیوست در اقدامی ناگهانی مقصد نهایی‌اش را انتخاب خواهد کرد یا این بار با هماهنگی باشگاه دست به مذاکره و عقد قرارداد می‌زند.

نکته قابل توجه اینکه رایولا مدیر برنامه‌های این بازیکن درباره آینده این بازیکن می‌گوید: تیم‌های زیادی خواستار او هستند. پل تقریبا از همه لیگ‌های مطرح پیشنهاد داشته و سعی می‌کند بهترین انتخاب را انجام دهد.همه چیز به او و باشگاه یووه بستگی دارد.

مروری بر زندگی و کارنامه پل

پوگبا در لنیی سور مرن در فرانسه به دنیا آمد. پدر و مادر او اصالت افریقایی دارند و از اهالی گینه هستند. او دو برادر بزرگتر از خود دارد که هر دو فوتبالیست هستند. پوگبا فوتبالش را از 6 سالگی در باشگاه Roissy-en-Brie شروع کرد. او 7 سال در آن باشگاه بود و بعد از آن به Torcy رفت. او کاپیتان تیم زیر ۱۳ سال باشگاه شد و بعد از یک فصل این تیم را نیز ترک کرد و به باشگاه حرفه‌ای Le Hevre پیوست.

در ۳۱ ژوئیه ۲۰۰۹، پوگبا اعلام کرد قصد دارد فرانسه را به مقصد لیگ انگلستان و بازی در تیم جوانان منچستریونایتد ترک کند. در ۶ اکتبر ۲۰۰۹، انتقال او نهایی شد و او اولین بازی‌اش را برای تیم زیر ۱۸ سال باشگاه در ۱۰ اکتبر ۲۰۰۹ مقابل کرو الکساندرا انجام داد.

در ۱۹ فوریه ۲۰۱۱، پوگبا به همراه 3 بازیکن دیگر با نظر سر الکس فرگوسن به تیم اصلی ملحق شدند تا در دور پنجم جام‌حذفی مقابل کراولی‌تاون به میدان بروند. او در آن بازی نیمکت‌نشین بود و به میدان نرفت. در مجموع پوگبا در ۳ بازی در لیگ و ۴ بازی در جام‌اتحادیه برای منچستر‌یونایتد به میدان رفت. در ۳ ژوئیه ۲۰۱۲، فرگوسن سرمربی منچستر تأیید کرد که پوگبا قراردادش با باشگاه را تمدید نکرده و به یوونتوس پیوسته است. او در این مورد گفت:«پوگبا خیلی وقت پیش از آن که ما متوجه شویم، با یوونتوس قرارداد امضا کرده بود».

در ۲۷ ژوئیه یوونتوس این خبر را تأیید کرد و اعلام کرد پوگبا در حال گذراندن مراحل تست‌پزشکی باشگاه است. در ۳ اوت، او قراردادی ۴ ساله با باشگاه‌ایتالیایی به امضا رساند. پوگبا در یوونتوس مورد توجه قرار گرفت و به سرعت پیشرفت کرد و یکی از ارکان تیم قهرمان یوونتوس در سری A بود.

این ستاره جوان در سال ۲۰۱۳ به عنوان بهترین بازیکن جوان اروپا انتخاب شد. وی با یوونتوس به دو سوپرکاپ ایتالیا و دو قهرمانی سری A رسیده است.

پوگبا همچنین در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل عملکرد فوق‌العاده از خود نشان داد و به عنوان بهترین بازیکن جوان جام انتخاب شد.

کد خبر : ۲۷۴۳۸۲