خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفترسیاسی و انتخابات استانداری قزوین اعلام کرد

تایید صلاحیت 83 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس در قزوین

مدیر کل دفترسیاسی و انتخابات استانداری در مورد آخرین وضعیت تایید صلاحیت های استان قزوین اعلام کرد: از مجموع 153نفر داوطلبان نمایندگی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان قزوین در مرحله رسیدگی به اعتراضات توسط شورای نگهبان 83 نفر(54درصد) تایید صلاحیت شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره روابط عمومی استانداری قزوین؛ فرامرز مرادی افزود: در حوزه انتخابیه قزوین-آبیک-البرز از مجموع 97 نفر ثبت نام شدگان 4نفرانصراف دادند،46 نفرتایید صلاحیت شدند و 46 نفر رد صلاحیت شدند.

وی افزود: از کل ثبت نام شدگان حوزه انتخابیه قزوین-آبیک-البرز مجموعا 4درصد انصراف،47 درصد تایید و 48درصد  نیز رد صلاحیت شدگان را تشکیل می دهد.

مرادی ادامه داد:در حوزه انتخابیه بویین زهرا وآوج نیز از مجموع 34 نفر ثبت نام کنندگان 1نفر انصرافی(3درصد)21نفر تایید صلاحیت (62درصد)و 12 نفر نیز که 35 درصد کل  ثبت نام شدگان را در این حوزه ی انتخابیه شامل می شود را تشکیل می دهند.

مدیرکل دفترسیاسی و انتخابات استانداری ادامه داد:ز مجموع 153نفر داوطلبین کاندیداتوری انتخابات دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی 7 نفر(5درصد)انصرافی،83 نفر(54درصد)تایید و 63 نفر (41درصد) رد صلاحیت شده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد:در مجموع 61 نفر از داوطلبین در مرحله ی رسیدگی هیات نظارت تایید شدند که در مرحله ی نهایی این تعداد به 83 نفر افزایش یافته است.

مرادی افزود: همچنین تعداد رد شدگان و کسانی که دارای شرایط عدم احراز بودند در مرحله ی گذشته نیز 85 نفر بود که نهایتا به 63 درصد کاهش یافته است.

وی اظهار کرد:داوطلبینی که در این مرحله توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند از امروزشنبه  17 بهمن تا روز دوشنبه 19 بهمن  به مدت 3 روز مهلت دارند که اعتراض خود را به دفتر شورای نگهبان اعلام کنند.

کد خبر : ۳۴۴۷۹۰