خبرگزاری کار ایران

قائم مقام مدیرعامل خانه سینما اعلام کرد:

2 هزار نفر از سینماگران بیمه نیستند/ بیمه تکمیلی سینماگران مستقل شد+جدول تعهدات

نشست خبری ناصر عنصری؛ قائم مقام مدیرعامل خانه سینما؛ ظهر امروز شنبه 8 خرداد با موضوع آخرین وضعیت بیمه سینماگران در خانه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عنصری با اشاره به اینکه بیمه سینماگران در دو بخش تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی در دست پیگیری است؛ گفت: در بخش بیمه تأمین اجتماعی از دولت‌های گذشته یک مبلغی صندوق حمایت از هنرمندان به دولت و سازمان تأمین اجتماعی بدهکار بوده و از آنجا که این هزینه پرداخت نشده؛ سازمان تأمین اجتماعی افراد جدید را بیمه نمی‌کند.

وی ادامه داد: البته مکاتباتی با وزیر کار انجام دادیم و ایشان نیز دستور اکید به رئیس سازمان تأمین اجتماعی داده‌اند و همچنین از طریق آقای حیدریان معاون فرهنگی نیز مسئله پیگیری می‌شود تا مشکل بیمه سینماگران حل شود.

عنصری با اشاره به اینکه تقاضا کرده‌ایم تا شعبه‌ای از سازمان تأمین اجتماعی در خانه سینما دایر شود، گفت: حدود 2 هزار نفر از سینماگران بیمه تأمین اجتماعی نشده‌اند که صندوق اعتباری هنر اعلام کرده تعدادی از آنها را از طریق یارانه‌ها بیمه می‌کنیم البته هنوز اطلاعاتی در اختیار ما قرار داده نشده که چند نفر از این طریق تاکنون بیمه شده‌اند.

قائم مقام مدیرعامل خانه سینما از پیگیری جدی بیمه تکمیلی سینماگران خبر داد و افزود: بعد از بررسی وضعیت بیمه تکمیلی در سال گذشته و عملکرد بیمه آرمان و همچنین شکایت‌هایی که اهالی سینما و صنوف از نوع خدمات‌دهی داشتند؛ تصمیم گرفتیم بیمه تکمیلی را به صورت مستقیم از طریق خانه سینما انجام دهیم و صندوق اعتباری هنر و همچنین علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بعد از برگزاری جلسات و شنیدن استدلال‌ها با این امر موافقت کردند.

وی ادامه داد: با حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز مسئله را مطرح کردیم و ایشان نیز قول همکاری دادند و ما کار را برای انتخاب بیمه طرف قرارداد آغاز کردیم و بعد از 3 ماه کار کارشناسی و بررسی پیشنهادات شرکت‌های مختلف بیمه با شرکت بیمه "آساری" که متولی بیمه sos است به توافق رسیدیم. زیرا از لحاظ قیمت و خدماتی که ارائه می‌کند؛ بهترین پشنهادات را ارائه کرده است.

وی ادامه داد: از ابتدای خرداد 95 قرارداد فعالیت این بیمه منعقد شده و هم اکنون صنوف در حال ثبت‌نام هستند و بعد از پایان ثبت‌نام کارت صادر می‌شود. کسانی که این کارت را در دست داشته باشند وقتی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند تا سقفی که تعیین شده؛ هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کنند و هزینه‌های اضافه را براساس فرانشیز مشخص شده؛ می‌پردازد.

عنصری افزود: در سال‌های گذشته ما هزینه‌هایی را به صورت جداگانه به تعداد افرادی که بیمه نبودند و دچار بیماری می‌شدند؛ پرداخت می‌کردیم اما امسال اعلام کردیم همه افراد باید بیمه شوند زیرا یکی از مشکلات ما این است که بسیاری از اهالی سینما به دلیل مشغله‌های کاری به اصل مهمی همچون بیمه کم‌توجهی می‌کنند.

وی با اشاره به جزئیات خدماتی که این بیمه ارائه می‌کند، گفت: هزینه ثبت نام برای نفر اصلی برای یک سال از زمان ثبت نام 100 هزار تومان و برای افراد تحت تکفل 180 هزار تومان است. هرچند افراد می‌توانند پدر، مادر، همسر و فرزندان خود را در صورتی که تحت تکفل نباشند نیز بیمه کنند. همچنین مبلغ 30 هزار تومان برای بیمه عمر و حوادث برای یک سال دریافت می‌شود.

عنصری ادامه داد: شرکت بیمه متعهد شده است که برای هر فرد در بخش هزینه‌های بیمارستانی و اورژانس و جراحی‌های تخصصی تا سقف 20 میلیون تومان، هزینه‌های بیمارستانی (درمان طبی و سایر اعمال جراحی) تا سقف 40 میلیون تومان، زایمان طبیعی - سزارین و نازایی تا سقف 3 میلیون تومان، هزینه‌های پاراکلینیکی و آزمایشگاهی تا سقف 3 میلیون تومان، لیزیک برای هر چشم تا سقف 1 میلیون تومان، عینک و لنز طبی 100 هزار تومان، دندانپزشکی برای هر فرد تا سقف 500 هزار تومان، آمبولانس داخل شهر 100 هزار تومان و خارج از شهر 150 هزار تومان، سمعک 300 هزار تومان و بیمه عمر و حوادث تا سقف 5 میلیون تومان پرداخت کند.

وی ادامه داد : افراد می‌توانند به تمام بیمارستان‌ها و پرشکان مراجعه کنند و از این خدمات استفاده کنند.

عنصری افزود: تعهداتی که شرکت بیمه‌شده به خانه سینما داده؛ بسیار خوب است. سقف این تعهدات حتی از سقف بیمه تکمیلی سال گذشته هنرمندان بیشتر است. ضمن آنکه هنرمندان براساس قرارداد بیمه سال گذشته باید 30 درصد فرانشیز پرداخت می‌کردند اما امسال این رقم به 20 درصد کاهش پیدا کرده است.

قائم مقام خانه سینما ادامه داد: پیش‌بینی ما برای ثبت‌نام حدود 4500 نفر است. کل رقم مورد نیاز برای انجام بیمه تکمیلی حدود 3 میلیارد تومان می‌شود که حجت‌الله ایوبی قول داده مبلغ 2 میلیارد تومان را به خانه سینما بدهد و یک میلیارد تومان نیز از طریق ثبت‌نام و همچنین کمک‌هایی که از سایر بخش‌ها می‌شود؛ تأمین شود. هرچند ما فکر می‌کنیم تعداد افراد ثبت‌نامی بالاتر از 4500 نفر بشود.

عنصری در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا درباره ثبت صنوف سینمایی در وزارت کار گفت: این کار در حال انجام است و هر صنف به‌صورت مستقل خودش مسئله را پیگیری می‌کند و کارهای ثبت را انجام می‌دهد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون معافیت مالیاتی سینماگران گفت: هر سال اداره مالیات پایان تیرماه را آخرین مهلت برای ارائه مدارک مالیاتی اعلام می‌کرد اما امسال پایان خردادماه اعلام شده و یک ماه این کار به جلو کشیده شده است. ما با همکاری اداره مالیات یک تیم متخصص را در خانه سینما مستقر کردیم تا اهالی سینما به جای مراجعه به کافی نت‌ها با حضور در خانه سینما مدارک مالیاتی خود را ارائه کنند.

عنصری افزود: تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز در خانه سینما نصب شده است و منتظر ارائه IP و اجازه اداره مالیات هستیم تا کار را شروع کنیم. مسئول این بخش خانم زینت رضا رئیس انجمن منشیان صحنه است.

قائم مقام مدیرعامل خانه سینما همچنین بر لزوم بالا بردن و به روز کردن دانش اهالی سینما تاکید کرد و افزود: با انجمن‌ها و صنوف مختلف صحبت کردیم و قرار شده هر انجمن با توجه به تخصص خود طرح‌هایی را برای برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی ارائه کند.تاکنون هم برگزاری کارگاه اکسل برای انجمن برنامه‌ریزان قطعی شده و قصد داریم به زودی کارگاه چهره‌پردازی را با همکاری عبدالله اسکندری برگزار کنیم.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که نحوه برگزاری این کارگاه‌ها و حضور افراد در آن به شکلی باشد که نتیجه خوبی دربرداشته باشد و فقط در حد این نباشد که افراد در یک سخنرانی شرکت کرده باشد.

در پایین خبر؛ جدول میزان تعهدات بمیه ارمان در سال گذشته و بیمه خانه سینما را می‌توانید مشاهده کنید. 63

کد خبر : ۳۷۵۲۳۶