خبرگزاری کار ایران

مافی در گفت‌وگو با ایلنا:

ایجاد شکاف اجتماعی و چند دستگی بین مردم مهمترین آسیب انتخابات آتی است/باید با بیان عواقب تفکر رادیکال گرایش به آنها را صفر کرد

ایجاد شکاف اجتماعی و چند دستگی بین مردم مهمترین آسیب انتخابات آتی است/باید با بیان عواقب تفکر رادیکال گرایش به آنها را صفر کرد
کد خبر : ۴۷۰۰۵۵

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ایجاد شکاف اجتماعی و چنددستگی بین مردم را مهمترین آسیب انتخابات آتی دانست و گفت: به نظر من نباید جلوی تفکری ایستاد بلکه بایستی با روشنگری جلوی اقبال به تفکرات بنیادین را گرفت و با بیان عواقب تفکر رادیکال گرایش به آنها را صفر کرد.

پروانه مافی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درمورد لزوم دعوت احزاب سیاسی از مردم برای شرکت در انتخابات، گفت: وقتی صحبت از فعالیت جناح‌های سیاسی می‌شود یعنی ما محور دموکراسی و جامعه مدنی را پذیرفته‌ایم و در اطراف این محور در حال گفتگو هستیم. پس در این صورت دلیلی وجود ندارد که احزاب و جناح‌ها از دعوت مردم به مشارکت سیاسی سر باز زنند. زیرا جناح‌های سیاسی می‌دانند که سرنوشت خودشان در دست خودشان است و تنها زمانی می‌توانند نتیجه مطلوب را کسب کنند که بیشتر طرفدار و رای دهنده را جذب خود کنند، به عبارت بهتر در یک جامعه دموکراتیک بقای جناح‌ها و احزاب در کسب مطلوبیت بیشتر مردمی از طریق افزایش مشارکت سیاسی است.

این نماینده مجلس افزود:  رقابت بر سر کسب آرای بیشتر از مردم ایجاب می‌کند که جناح‌ها به سمت جذب تعداد بیشتری از مردم سوق پیدا کنند و طرفداران تفکر رقیب و یا افراد خاموش را به سمت تفکر خود جذب کنند. البته ممکن است همیشه این نگاه حداکثری نباشد و حتی گاهی انتخاب میان بد و بدتر باشد اما احزاب به عنوان دلسوزان یک کشور هیچ گاه سرنوشت خود و مردمشان را رها نمی‌کنند و در مقابل آن بی‌تفاوت نیستند.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تخریب روحانی و کاهش رای او،گفت: به نظر من آن کسانی که بدنبال کاهش حضور مردم در انتخابات هستند را نمی‌توان صرفا مخالفین دولت دانست. این افراد یا مخالف جمهوریت نظام ما هستند و یا اساسا با جمهوری اسلامی مشکل دارند، و الا چگونه ممکن است گروهی که به راحتی امکان ورود به انتخابات را دارند و همه گونه امکانات هم برای تبلیغات آنها فراهم است بدنبال ناامید کردن مردم از صندوق‌های رای و مشارکت سیاسی و در نتیجه ناامید کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی باشند؟

او تشریح کرد: اگر دولت روحانی کاری انجام نداده است بیایند و بگویند این کارها نشده و ما این کارها را انجام می‌دهیم و اگر کاری اشتباه انجام شده بگویند این کار اشتباه بوده و صحیحش طور دیگریست و ما آن را به این صورت بهتر انجام می‌دهیم اما اینکه مردم را از نظام ناامید کنند و اینطور القا کنند که آقای روحانی هم نتوانسته کاری کنند. تبیین عملکرد دولت بهترین گزینه است چراکه در یک جامعه دموکراتیک نمی‌توان دربرابر آزادی بیان افراد ایستاد و همه حق بیان آزادانه نظرات خود را دارند.

مافی در مورد آسیب‌های انتخابات، گفت: متاسفانه یکی از آسیب‌های جامعه ما در ایام انتخابات که مشهود است فضای هیجانی حاکم بر ایام انتخابات می‌باشد که اگر همزمان با فضای دوقطبی باشد می‌تواند اثرات متاخر بدی داشته باشد. البته این فضا هم متاثر از ضعف ما در توسعه سیاسی است و جامعه ما بایستی مدارا با تفکر مخالف را تمرین کند چراکه این خود یکی از معانی دموکراسی در قرن حاضر است. به نظر من مهمترین آسیب انتخابات آتی ایجاد شکاف اجتماعی و چند دستگی بین مردم است.

او درباره لزوم جلوگیری از افراطی گری و ورود چنین اشخاصی گفت:  به نظر من عبارت جلوگیری از ورود فلان تفکر عبارت صحیحی نیست و نباید مبنای عمل قرار بگیرد چراکه اگر قرار باشد امروز با برچسب تفکر افراطی مانع از حضور یک تفکر و حامیانش در صحنه سیاسی باشیم لاجرم فردا روزی هم با یک برچسب دیگر ممکن است جلوی سایر تفکرات گرفته شود. بنابراین به نظر من نباید جلوی تفکری ایستاد بلکه بایستی با روشنگری جلوی اقبال به تفکرات بنیادین را گرفت و با بیان عواقب تفکر رادیکال گرایش به آنها را صفر کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز