خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد انتخابات کشور خبر داد؛

تشکیل ۹۹ درصد هیات‌های اجرایی انتخابات خبرگان رهبری

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تاکنون ۹۹ درصد هیات‌های اجرایی انتخابات خبرگان رهبری تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی پور‌علی‌مطلق در نخستین روز ثبت‌نام داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات وزارت کشور اظهار داشت: تاکنون از هزار و ۶۳ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۹۹ درصد هیات‌های اجرایی‌شان تشکیل شده و یک درصد باقی‌مانده هم امروز تشکیل می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه با هماهنگی در سطح استان‌ها توانسته‌ایم تمام فرآیند‌های این انتخابات را به نحو احسن پیش ببریم، گفت: در ۲۰ آذرماه وزیر کشور دستور آغاز روند اجرای انتخابات مجلس خبرگان رهبری را صادر و روند تشکیل هیات‌های اجرایی این انتخابات از همین تاریخ آغاز شد.

علی ‌پورعلی‌مطلق با اشاره به تاریخ ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری گفت: از امروز به مدت هفت روز در سی و یک حوزه اصلی ثبت‌نام از کاندیدا‌ها در مراکز استان‌ها و ستاد انتخابات کشور آغاز شده که این روند تا دوم دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی به نام‌نویسی داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: روند نام‌نویسی از صبح ۲۸ آذرماه شروع می‌شود و همزمان با آغاز نام‌نویسی روند تشکیل هیات‌های اجرایی نیز دنبال خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: ۲۰۷ حوزه انتخابیه اصلی و ۷۵۶ حوزه فرعی در انتخابات داریم که امیدواریم بتوانیم تمام فرآیند‌ها را به نحواحسن دنبال کنیم.

کد خبر : ۳۳۰۴۹۳