خبرگزاری کار ایران

عراقچی خبر داد:

رایزنی دو و چندجانبه وزرای خارجه در وین / فعلا بحث تمدید مطرح نیست

معاون وزیر خارجه ایران گفت: ملاقات‌های دوجانبه بین وزرای خارجه و بعضا چند جانبه برگزار شود و بعد دوباره کار نگارش ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با ذکر اینکه تمام هیات‌های معاونان وزرای خارجه کشورها هم به وین آمده‌اند، گفت: جلسات مداوم دوجانبه و چندجانبه با ایشان برگزار می‌شود. در قسمت‌های حساس موضوع، طبعا خود آنها هم بعضا مواضع متفاوتی با هم دارند که هماهنگ شدنشان کار سختی است و باید جلسات هماهنگی بین خودشان برگزار شود. در مجموع، کار به سختی و به آهستگی به پیش می‌رود.

وی در پاسخ  به این سوال که یکی از اعضای 5+1 گفته است که حدود 90 درصد، در نگارش متن پیشرفت حاصل شده، گفت: نمی‌شود الان عدد و رقم گفت، همانطور که می‌دانید یک متن اصلی وجود دارد و چندین ضمیمه، در هرک دام از اینها با درصدهای مختلفی به جلو رفته‌ایم و در خود متن اصلی نسبت به ضمائم، پیشرفت‌ها بهتر بوده است

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای افزود: ضمائم چون درگیر جزییات بسیار زیادی است،خوب کار یک مقدار مشکل‌تر است. نمی‌شود درصد خاصی اسم برد. بعضی از موضوعات هنوز مانده و از نظر کیفی اهمیت بیشتری دارد و برخی از موضوعات هست که حل شده و اهمیتش کمتر است.

عراقچی با اشاره به اینکه ظریف شنبه وارد وین می‌شود، بیان کرد: فکر می‌کنم روزهای شنبه و یکشنبه ملاقات‌های دوجانبه بین وزرای خارجه و بعضا چند جانبه برگزار شود و بعد دوباره کار نگارش ادامه پیدا خواهد کرد

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌و‌گو می‌کرد٬ در پاسخ به موضوع تمدید مذاکرات گفت: بحث تمدید الان در دستور کار ما وجود ندارد، بنای ما این است که تا زمان تعیین شده بتوانیم به یک توافقی برسیم و اگر لازم باشد چند روزی کار را ادامه می‌دهیم، تا در پایان به یک جمع‌بندی برسیم.

کد خبر : ۲۸۶۳۳۳