تعیین تکلیف استخدامی معلمان حقالتدریسی باید با سه فوریت در مجلس مطرح میشد
نمایندگان موافق و مخالف طرح یک فوریتی استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حقالتدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی تاکید کردند وزارت آموزش و پرورش مجاب به پذیرش دانشجویان ورودی آزمون کاردانی به کارشناسی سال 88 تربیت دبیر است
به گزارش ایلنا، ابوذر ندیمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 2 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح یک فوریتی استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حقالتدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش گفت: آنچه که محل بحث و گفتوگوست این موضوع است که چرا در قانونگذاری این همه استفساریه وجود دارد و چرا بحثها به تعویق میافتد.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر پس از 6 سال این موضوع برای ما آگاه شده است که این قانون دچار مشکل است و چه کسی جوابگوی حقوق مردم میباشد؟
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به طور قطع این طرح باید سه فوریت آن در مجلس مطرح میشد.
در ادامه اسماعیلی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در موافقت با این طرح گفت: دانشجویان ورودی آزمون کاردانی به کارشناسی سال 88 دانشکدههای تربیت دبیر مانند معلمانی هستند که در مراکز تربیت معلم حضور پیدا کردهاند و دورههای آموزشیاری معلمان را گذراندهاند، اما بنا به دلایلی به آنها اجازه ورود به آموزش و پرورش داده نشده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بنابراین این قشر از افراد جامعه امید دارند که به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآیند و باید همه این افراد براساس همین طرح و تبصره به این وزارتخانه ورود پیدا کند، از اینرو آموزش و پرورش مجاب است که این افراد را استخدام کند.