خبرگزاری کار ایران

محمد کردبچه در گفتگو با ایلنا:

درآمدهای مالیاتی در بودجه سال 95 محقق می‌شود

برای سال گذشته میزان درآمدها از منابع نفتی 53 هزار و 700 میلیارد تومان مصوب بود که طی 9 ماهه سال 94 این میزان 10 درصد بیش از مقدار مصوب تعیین شده است.

محمد کردبچه در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تعیین نرخ 35 تا 40 دلاری بهای نفت در بودجه 95 اظهار داشت: بر اساس بررسی ها و ارزیابی‌های وزارت نفت، بهای نفت در بودجه 95 تعیین شد .

این اقتصاددان افزود: تعیین نرخ نفت به چند عامل میزان صادرات ، نرخ ارز و تعداد روزهای فروش نفت وابسته است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده درآمدهای حاصل از فروش نفت 68 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: این میزان از فروش نفت و میعانات نفتی تامین خواهد شد.

این اقتصاددان ارشد خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برجام به نتیجه رسیده است امکان تولید و صادرات نفت نیز بیش از گذشته شده و نرخ ارز نیز بر مبنای نوسان روزانه‌ای که از سوی بانک مرکزی اعلام خواهد شد محاسبه می شود.

کردبچه در پاسخ به این پرسش که‌ آیا رشد 13 درصدی منابع عمومی بودجه 95  منطقی است؟ افزود: بله، این رشد منطقی است .

وی تصریح کرد: برای سال گذشته میزان درآمدها از منابع نفتی 53 هزار و 700 میلیارد تومان مصوب بود که طی 9 ماهه سال 94 این میزان 10 درصد بیش از مقدار مصوب تعیین شده است.

مدیرکل سابق دفتر امور اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایران افزود: برای درآمدهای مالیاتی نیز 110 هزار میلیارد تومان برای بودجه 95 در نظر گرفته شده و با توجه به اینکه سازمان امور مالیاتی به لحاظ منابع نیروی انسانی تقویت شده می‌تواند منابع مورد نظر را کسب کند.

کردبچه گفت: مسلما برای سال‌ آینده میزان معافیت های مالیاتی کمتر خواهد شد البته تغییری در نرخ ها رخ نخواهد داد اما نسبت پایه‌های مالیاتی اضافه می شوند.

 

کد خبر : ۳۳۹۳۰۰