خبرگزاری کار ایران

با همکاری و همراهی وزارت نیرو؛

پیگیر رفع مشکل آب شرب استان کرمانشاه هستیم

پیگیر رفع مشکل آب شرب استان کرمانشاه هستیم
کد خبر : ۲۷۷۸۶۵

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: دیدارهایی با وزیر نیرو درباره ایجاد تصفیه‌خانه جدید آب در کرمانشاه و نیز برطرف کردن مشکل آب شرب این استان داشته‌ایم که امیدواریم این دیدارها و چانه‌زنی‌ها نتیجه بخش باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، صبح امروز دوشنبه، سیدسعید حیدری طیب، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در دیدار با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه و دیگر پرسنل این شرکت افزود: متاسفانه برخی از تحریم‌های اقتصادی باعث کند شدن پروژه‌های کلان کشوری شده‌اند.

اعتبارات در نظر گرفته شده برای کرمانشاه به هیچ وجه کافی نیست

این نماینده مجلس در ادامه یکی دیگر از مشکلات استان کرمانشاه را کمبود اعتبارات سالیانه عنوان کرد و گفت: امروز در سطح کشور کرمانشاه را به عنوان یک کلانشهر می‌شناساند، لذا اعتبارات در نظر گرفته شده برای این استان به هیچ وجه در شان کرمانشاه نیست.

حیدری طیب در ادامه به اعتبارات در نظر گرفته شده در حوزه آب و فاضلاب در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه اشاره داشت و افزود: مجمع نمایندگان استان کرمانشاه همگی به دنبال جذب این اعتبارات مصوب شده برای انجام پروژه‌های آب و فاضلاب در سطح این استان هستند.

وی بیان کرد: در هفته‌های گذشته دیدارهایی با نیرو درباره ایجاد تصفیه خانه جدید آب در کرمانشاه و نیز برطرف کردن مشکل آب شرب این استان داشته‌ایم که امیدواریم این دیدارها و چانه‌زنی‌ها نتیجه بخش باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه با احداث مخازن جدید مشکل کم آبی مردم کرمانشاه در فصل تابستان کاسته خواهد شد، گفت: متاسفانه یکی از مشکلات ما در حوزه آب و فاضلاب موضوع پرت آب و انشعابات غیرمجاز است که امیدواریم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در این زمینه اقدام قاطع داشته باشند.

کیفیت آب شرب کرمانشاه در کشور بسیار بالاست

در ادامه این دیدار، منصور کیاور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: در حال حاضر کیفیت آب شرب کرمانشاه در سطح کشور جزو برترین ها می باشد و آزمایشات صورت گرفته نیز این امر را تایید می کند.

وی بیان داشت: در حال حاضر هفت آزمایشگاه فعال آب در استان داریم که در سال گذشته 9 هزار مورد آزمایشات باکتریولوژی در این آزمایشگاهها انجام گرفته است.

بهره برداری از 7 تصفیه خانه فاضلاب در استان کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه اعتبارات این شرکت در سالجاری رشد 50 درصدی داشته  است، گفت: هفت تصفیه خانه در استان کرمانشاه در مدار بهره برداری قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ساخت شش تصفیه خانه فاضلاب در استان کرمانشاه در حال انجام است، اظهار داشت: به زودی ساخت 5 تصفیه خانه فاضلاب در استان کرمانشاعه پس از پایان مراحل مطالعاتی وارد فاز اجرایی و ساخت خواهند شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز